خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور تعاونی ها سازمان امور عشایری:

سرانه آرد عشایر ماهانه ۱۰ کیلوگرم شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۲۰

با پیگیری های صورت گرفته، سهمیه سرانه آرد عشایر کشور به میزان سه کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایری کشور گفت: سهمیه آرد عشایر کشور از هفت به ۱۰ کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان امور عشایر ایران، محمد کریمی افزود: با پیگیری های صورت گرفته، سهمیه سرانه آرد عشایر کشور به میزان سه کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایر کشور، گفت: جامعه عشایری به دلیل نوع زندگی، وابستگی بالایی به مصرف نان به عنوان منبع اصلی غذایی خود دارند.

وی اضافه کرد: بنابراین میزان نیاز آنان به آرد و نان نسبت به جامعه شهری و روستایی که در سبد غذایی مصرفی خود از تنوع غذایی گسترده تری بهره می برند، بیشتر است.

وی اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته، میزان اختصاص آرد سهمیه ای به خانوارهای عشایری از سرانه ماهیانه ۱۲ به ۷ کیلوگرم و حتی به ۵ کیلوگرم کاهش یافته بود.

به گفته وی، با پیگیری های سازمان امور عشایر و همکاری شرکت مادرتخصصی بازرگانی داخلی، سهمیه سرانه آرد عشایر کشور از ۷ به ۱۰ کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

وی با بیان آنکه جامعه عشایری به عنوان جامعه ای مولد و تلاشگر نقش بسیار مهمی در تامین گوشت قرمز، مواد پروتئینی و لبنی و صنایع دستی کشور دارند، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد زمینه مناسب برای تخصیص سهمیه واقعی سرانه آرد عشایر به ۱۲ کیلوگرم در ماه، مشکل کمبود آرد این جامعه تولیدکننده برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز