خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت در گفتگو با ایلنا:

راه اندازی بانک اصناف در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۷۵

در صورتی که اتاق اصناف، اعضاء و کلیه واحد‌های صنفی معتقد به شکل دهی و راه اندازی این بانک باشند و اراده قوی در این زمینه باشد ما نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی بانک اصناف در دست بررسی است.

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص راه اندازی بانک اصناف، اظهار داشت: در صورتی که اتاق اصناف، اعضاء و کلیه واحد‌های صنفی معتقد به شکل دهی و راه اندازی این بانک باشند و اراده قوی در این زمینه باشد ما نیز از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی بانک اصناف جزء اهداف کمی وزارتخانه است گفت: در هر بخشی که نقش ما ضروری باشد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

خسروتاج با بیان اینکه به منظور شفاف سازی و روان سازی نظام تولید و توزیع توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای بزرگ را برای آینده بازرگانی کشور متصور هستیم تصریح کرد: امروز مردم برای وقت و انرژی خود ارزش قائلند و ما نیز باید راحتی مردم را در نظر بگیریم تا حداقل هزینه را با حداکثر بهره وری به همراه داشته باشد.

خسروتاج ادامه داد: توسعه فروشگاههای زنجیره‌ای می‌تواند منافع بیشتری را برای مصرف کننده و تولید کننده به همراه داشته باشد ضمن اینکه مواردی مانند کاهش هزینه، زمان و ارتقاء کیفی محصول و انبار داری کالا در قالب فروشگاههای زنجیره‌ای و بزرگ قابل دست یابی است.

وی در مورد منابع راه اندازی این نوع فروشگاهها افزود: سرمایه و منابع این فروشگاه‌ها از طریق سهام دار شدن اصناف قابل تامین است.

خسروتاج گفت: بانک اصناف در بخش سرمایه در گردش واحد‌های صنفی بسیار موثر است و در گذشته تا مراحل خوبی هم پیشرفت داشته و در مقطعی متوقف شده است و در صورتی که اصناف به جمع بندی برسند می‌توان اقدامات قبلی را به روز رسانی کرد و بانک اصناف را مجددا در برنامه‌های اجرایی قرار داد.

همچنین علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران درباره راه اندازی بانک اصناف به خبرنگار ایلنا گفت: در برنامه میان مدت اتاق اصناف ایران ایجاد بانک و بیمه اصناف را در دست بررسی قرار داده ایم البته این بار این موضوع در حد شعارهای گذشته نیست و با رویکردی علمی و واقعی این موضوع را پیگری خواهیم کرد.

وی افزود: در این مسیر تعامل بین دولت و اصناف باید بیشتر از گذشته باشد و یکسری از موضوعات مجددا تعریف شود.
فاضلی با بیان اینکه دو سوم گردش مالی کشور در دست اصناف کشور است گفت: این موضوع حائز اهمیت است و تصمیم سازی‌ها در این زمینه نیاز به ساماندهی دارد.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به دستگاههای کارت خوان و تراکنش‌ها نیز گفت: مجموعه این نوع فعالیت‌ها بسیار وسیع است که سازماندهی مناسبی را می طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز