خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی مبلمان ودکوراسیون:

محدودیت در واردات مبلمان فرصت طلایی برای تولیدکنندگان مبل بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۲۳

در حال حاضر در خصوص مواد اولیه، پارچه و یراق آلات واردات از کشورهای ترکیه، چین وجود دارد و با تغییرات تعرفه‌ای از کشورهای ترکیه، چین و در حجم پایین‌تر از ایتالیا، اسپانیا و اتریش واردات مبل صورت می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی مبلمان ودکوراسیون گفت: محدودیت در واردات مبلمان فرصت طلایی برای تولیدکنندگان مبل بود.

رامین سمیع‌زاده، دبیر انجمن صنفی مبلمان ودکوراسیون در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت خرید و فرشو مبل در بازار اظهار داشت: محدودیت در واردات مبلمان طی سالهای گذشته فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی بوجود آورد و باعثرشد تولید مبلمان در مقطعی از زمان شد این در حالی است که در هیچ جای دنیا ممنوعیت باعثرشد در هیچ مقوله‌ای نمی‌شود!

وی تصریح کرد: مبلمان هر چند کالای ضروری محسوب نمی‌شود اما جزء کالای تجملاتی نیز به شمار نمی‌‌اید و در سبد خانوار قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر مبلمان منزل، اداری، کودک و نوجوان و مبلمان فضای باز در داخل تولید می‌شود و در تمام مدت سال هم بازار نسبتا مناسبی دارد البته در زمینه مبلمان خانگی در مقاطعی مانند ایام سوگواری و فصل مدارس میزان خرید مردم کاسته و در ایامی مانند اعیاد مذهبی و نوروز خرید‌ها افزایش می‌یابد و سازمان‌های مختلف نیز در نیمه دوم سال اقدام به خرید مبلمان اداری می‌کنند.
وی در مورد واردات مبل ادامه داد: در حال حاضر در خصوص مواد اولیه، پارچه و یراق آلات واردات از کشورهای ترکیه، چین وجود دارد و با تغییرات تعرفه‌ای از کشورهای ترکیه، چین و در حجم پایین‌تر از ایتالیا، اسپانیا و اتریش واردات مبل صورت می‌گیرد.

سمیع‌زاده با بیان اینکه هیچ‌گاه مبل ایرانی نتوانست همانند فرش ایرانی دارای برند شود گفت: مبلمان ایرانی دارای شناسنامه هویت نیست و این موضوع از عهده انجمن و اتحادیه نیز خارج است و ساز و کاری خاص با هماهنگی تشکل‌ها و دولت را می‌طلبد، این در حالی است که مبلمان ایرانی سرشار از خلاقیت و هنر دست است و توانایی رقابت با بسیاری از برند‌ها در سایر کشور‌ها را دارد و به راحتی می‌توان مبلمان ایران را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کرد. البته این موضوع عزم ملی و هدف و استراتژی مشخصی را می‌طلبد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از خرید مبل و آوردن آن به منزل قیمت آن در زمان فروش افت زیادی می‌کند گفت: در ایران نرخ مبلمان دست دوم را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند درحالی که اگر مراکزی در کشور ایجاد شود تا مردم بتوانند کالاهایی که دیگر نیاز ندارند را در آنجا ارائه دهند مانند فروشگاههایی که در خارج از کشور با نام(اوت لت) وجود دارد و اجناس از مد افتاده را در آنجا عرضه می‌کنند این وضعیت بهتر می‌شود.

دبیر انجمن صنفی مبلمان ودکوراسیون در خاتمه با اشاره به نرخ مبلمان منزل گفت: امسال نسبت به سال گذشته چندان تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده و مبلمان راحتی ۷ نفره از ۳ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان و مبلمان استیل از ۷ تا ۹۰ میلیون تومان و گاهی بالاتردر بازار موجود است که هر کدام از این مبل‌ها مخاطب خاص خود را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز