خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان تعاون روستایی؛

۳۵ درصد تولید بذر کشور فراوری می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۵۵

۴۵۰ هزار تن انواع بذر در کشور تولید می شود که از این میزان ۱۶۰ هزار تن توسط مجموعه زیر پوشش فراوری می شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تنها ۳۵ درصد بذر تولیدی در کشور فراوری می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون روستایی خراسان شمالی در روز یکشنبه، مهندس ' سیدغلامحسین طباطبایی ' در جمع مسوولان تعاون روستایی و مدیران عامل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی، کشاورزی و تولید این استان در بجنورد اظهار کرد: ۴۵۰ هزار تن انواع بذر در کشور تولید می شود که از این میزان ۱۶۰ هزار تن توسط مجموعه زیر پوشش فراوری می شود.

وی افزود: بر اساس سیاست گذاری های صورت گرفته در سازمان مرکزی درصدد هستیم این مقدار فراوری را به ۵۰ درصد تولید فعلی در کشور برسانیم.

وی گفت: حرکت همسو و هم جهت با سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تفکر حاکم بر مجموعه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر تعامل تعاون روستایی شهرستان ها با وزارت خانه تاکید کرد و افزود: باید از سیاست های وزارتخانه فاصله نگیریم و هم محور با آن حرکت کنیم.

طباطبایی کیفیت بذر را در میزان تولید بسیار تعیین کننده دانست و گفت: در سال جاری کیفیت بذرهای تولیدی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برای افزایش خلوص بذر تولیدی تا ۹۸ درصد هم اکنون از دستگاه Gravity Separator استفاده می شود که بذور در حال بوجاری براساس چگالی یا وزن مخصوص جدا می شوند.

وی همچنین به ابلاغ اسامی شرکتهای دارای گواهی تدارک کود به استانها اشاره کرد و گفت: از این پس تمامی کودهای تولید داخل و وارداتی اعم از آلی، زیستی و شیمیایی دارای شماره ثبت می شوند که گواهی هایی تحت عنوان گواهی تطبیق محتوا با برچسب بر روی کودهای مورد نظر درج می شود.

وی بر اجرایی کردن الگوی زنجیره تولید نیز تاکید کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اجرایی کردن الگوی زنجیره تولید است که هم اکنون در این زمینه از صنعت طیور آغاز شده است.

وی اظهار کرد: تمامی خدمات مورد نیاز این بخش از خوراک، جوجه یک روزه تا مسائل مربوط به کشتارگاه براساس سفارش و تقاضای بازار از حیثوزن و کیفیت در این چرخه تعریف شده است.

طباطبایی گفت: ارائه رتبه پیمانکاری، کشت مشارکتی و ایجاد خدمات مشاوره ای از مهمترین کارهایی است که شبکه تحت پوشش سازمان باید بصورت جدی به آن بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز