خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی مرغ تخم گذار در گفتگو با ایلنا:

صادرات تخم مرغ به عراق ۷۰ درصد کاهش یافت / تخم مرغ اوکراین جایگزین تخم مرغ ایران در عراق شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۲۶

هم اکنون افغانستان و ترکمنستان دو بازار اصلی برای مازاد تولید تخم مرغ ایران محسوب می‌شوند که سود چندانی را نیز برای صادرکننده به همراه ندارند.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی مرغ تخم گذار از کاهش ۷۰ درصدی صادرات تخم مرغ به عراق خبر داد.

فرزاد طلاکش، دبیر کانون سراسری انجمن صنفی مرغداران مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تخم مرغ در بازار، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ در بازار ۳۱۰۰ تومان در هر کیلو است و تولیدکنندگان حدود ۱۵۰۰ تومان در هر کیلو ضرر می‌دهند.

وی در مورد صادرات تخم مرغ نیز گفت: عمده بازار صادراتی این محصول کشورعراق بود که در حال حاضر صادرات تخم مرغ به این کشور ۷۰ درصد کاسته شده و اوکراین به جای صادرات تخم مرغ به روسیه این محصول را به عراق صادرمی کند.

طلاکش تصریح کرد: نرخ تخم مرغ صادراتی اوکراین به عراق به مراتب پایین‌تر از نرخ تخم مرغ ایران در بازار عراق است و همین موضوع باعثشد تا هفتاد درصد بازار عراق را از دست بدهیم.

وی افزود: هم اکنون افغانستان و ترکمنستان دو بازار اصلی برای مازاد تولید تخم مرغ ایران محسوب می‌شوند که سود چندانی را نیز برای صادرکننده به همراه ندارند.

وی با اشاره به مصوبه ۲۹ اردیبهشت تنظیم بازار در خصوص حمایت ۵۰ میلیارد تومانی از تولیدکنندگان، گفت: علی رغم پیگیری‌های ما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است این در حالی است که دولت ۴۵۰ میلیارد تومان برای یارانه شیر در نظر گرفته‌ است.

طلاکش مازاد تولید تخم مرغ امسال را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در صورتی که ۱۵ میلیون مرغ پیر(بالای ۱۸ ماه) را به کشتار گاه‌ها ارسال کنند این وضعیت متعادل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز