خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

هدف از نظارت بر اجرای تعرفه های جدید حفظ صیانت جامعه پزشکی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۱۳

جامعه پزشکی از قدیم همواره مورد اعتماد و وثوق مردم بوده و هدف ما از نظارت بر اجرای این طرح حفظ صیانت از جامعه پزشکی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجمن های علمی پزشکی را خط نخست نظارت بر اجرای تعرفه های جدید عنوان کرد و گفت: جامعه پزشکی از قدیم همواره مورد اعتماد و وثوق مردم بوده و هدف ما از نظارت بر اجرای این طرح حفظ صیانت از جامعه پزشکی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی ربیعی روز شنبه در نشست اعضای هیات مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف از برگزاری این نشست را تعامل هرچه بیشتر با انجمن های علمی و تخصصی پزشکی برای دستیابی به بهبود شرایط پزشکی در کشور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: انجمن های علمی پزشکان حلقه رابط جامعه، پزشکان و دولت هستند و این کارکرد باید تقویت شود، به نظر من نقش انجمن های علمی در جامعه بی بدیل است و فعالیت آنها در این حوزه رضایت جمعی را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: برخی از انجمن ها معتقدند ارزشهای نسبی در کتاب ' ارزش نسبی خدمات ' به خوبی دیده نشده که نیاز به اصلاح دارد و نکاتی که از قلم افتاده دوباره مورد بازنگری قرار گیرد و باید در این کتاب لحاظ شود تا با تعامل انجمن های علمی پزشکی نقاط ضعف کتاب برطرف شود.

یادآور می شود، در این کتاب که پس از ۳۰ سال تحریر شده قیمت خدمات تمام حوزه های پزشکی مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی در خصوص بیمه ها نیز تصریح کرد: سازمانهای بیمه ای در کشور ممکن است، دارای بودجه های محدودی باشند که نتوانیم آن طور که باید تمام انجمن ها را راضی نگه داریم اما تلاش می کنیم که رضایت نسبی گروههای مختلف پزشکی را حفظ کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه انجمن های علمی پزشکی سرمایه اجتماعی محسوب می شوند، گفت: به دنبال یکسان سازی شیوه های رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمانهای بیمه گر هستیم.

وزیر کار در خصوص الکترونیکی کردن فعالیت ها در سازمانهای بیمه گر نیز افزود: با الکترونیکی کردن، نظارت ها کارآمدتر می شوند.

وی از رونمایی سامانه ای که مردم بتوانند دیدگاه های خود را در خصوص اجرای تعرفه ها مطرح کنند، خبر داد و گفت: معتقدم علیرغم ایجاد این سامانه انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی در خط اول نظارت قرار دارند چرا که جامعه پزشکی ما جامعه ای سالم است که در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده ای را به جامعه و مردم داشته است.

وی جامعه پزشکی کشور را مورد احترام دولت و مردم دانست و گفت: پزشکان گروه مرجع مورد احترام مردم هستند زیرا همواره در شرایط جنگ و حوادثغیرمترقبه در کنار و با مردم بوده اند.

ربیعی انجمن های علمی را دارای کارکردهای متفاوتی دانست و با تاکید بر کارکرد تولید علم و نظریه پردازی از سوی این انجمن ها، گفت: انجمن های علمی یک سرمایه اجتماعی هستند و اعتماد عمومی را افزایش می دهند.

وی گفت: از سه جهت با انجمن های علمی پزشکی مرتبط هستیم و باید با هماهنگی این انجمن ها کار را در حوزه سیاستگذاری پیگیری کنیم به ویژه اینکه در بخش بهزیستی فعالیت این انجمن ها به ما مرتبط است و ما در سالی که به عنوان سال تحول بهزیستی است قصد داریم از این انجمن ها بهره گیری نماییم.

وی اهتمام به کارکردهای علمی انجمن های علمی پزشکان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این انجمن ها باید نقش موثری در حوزه سیاستگذاری ایفا کنند و براین اساس شورای عالی بیمه که در دولت تدبیر و امید به شکل جدی فعال شده باید از خدمات آنها بهره مند شود.

ربیعی در این خصوص دستور داد: کمیته علمی مشترک مجمع انجمن های پزشکان با دبیرخانه شورای عالی بیمه تشکیل شود تا این شورا از دیدگاه کارشناسی این قشر از جامعه در حوزه سیاستگذاری استفاده کند که تا سه ماه آینده نکاتی که در کتاب ارزش نسبی مورد توجه قرار نگرفته، بازنگری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز