خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور اراضی کشور خبر داد:

رصد تغییر کاربری با عکس‌های هوایی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۹۲

بیش از ۹۰ هزار هکتار تغییر کاربری غیر مجاز انجام شده که منجر به تنظیم پرونده نشده‌ و به دنبال تشکیل پرونده برای این تعداد تغییر کاربری هستیم.

رییس سازمان امور اراضی کشور از رصد کردن تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی با تهیه عکس‌های هوایی خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ هزار هکتار تغییر کاربری غیر مجاز انجام شده که هنوز پرونده‌ این تخلفات تشکیل نشده است. از ۹۰ هزار هکتار ۷۰ هزار هکتار حکم جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز صادر شده که ۵۰ درصد آن اجرایی و به دنبال اجرای مابقی آن هستیم.

به گزارش خبرنگارایلنا، قباد افشار در حاشیه نشست تخصصی اجرای قوانین و مقررات مربوط به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌های استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۸ سال گذشته ۹۰ هزار هکتار زمین در سطح کشور تغییر کاربری غیر مجاز پیدا کرده که منجر به صدور پرونده به محاکم قضایی شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور پیش‌بینی کرد: بیش از ۹۰ هزار هکتار تغییر کاربری غیر مجاز انجام شده که منجر به تنظیم پرونده نشده‌ و به دنبال تشکیل پرونده برای این تعداد تغییر کاربری هستیم.

افشار اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد طرح‌های توسعه شهری و روستایی و مجوز تغییر کاربری که از سوی جهاد کشاورزی صورت گرفته طی پنج دهه گذشته یک میلیون هکتار بوده که شامل ۱۵ درصد اراضی کشاورزی کشور است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تخریب‌ها در تغییر کاربری اراضی غیر مجاز در اطراف کلان شهر‌ها از جمله گیلان، گلستان، تهران، البرز و مازندران صورت می‌گیرد، گفت: طی ۱۵ سال گذشته بیشترین تخریب تغییر کاربری اراضی غیر مجاز را داشته‌ایم.

رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: تخصیص اعتبار به امور اراضی در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۱ معادل ۱۰ برابر افزایش یافته که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن است.

افشار تصریح کرد: دولت، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرده که در سال آینده طرح پایش اراضی و سند دار کردن اراضی کشاورزی را جزو برنامه‌های اساسی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی با هماهنگی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک و معاونت راهبردی ریاست جمهوری انجام می‌شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: امسال قصد داریم برای رصد کردن تغییر کاربری‌های غیر مجاز، عکس‌های هوایی تهیه کنیم و مازندران هم به عنوان اولین استان در این پایش ماهواره‌ای اراضی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز