خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به مناقصه گذاشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۹۸

با توجه به اینکه آب مورد نیاز کشت اراضی این طرح توسط کانال به کشاورزان تحویل داده می‌شود، راندمان استفاده از آب در این اراضی تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد و این امر در صرفه جویی منابع آبی تاثیر بهسزایی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح احیای کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان از ابتدای امسال مشروط به تامین آب مورد نیاز توسط وزارت نیرو شد که تاکنون منابع آبی ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح در شورای عالی آب تصویب شده و در اختیار مجری قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگارایلنا، محمود حجتی در حاشیه بازدید خود از کارگاههای شرکت جهاد نصر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبات شورای عالی آب و توجه رییسجمهور و وزارت نیرو به این طرح، منابع آبی مابقی اراضی نیز تامین می‌شود.
وی افزود: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با عنایت مقام معظم رهبری و پیگیری رییسجمهور طی سفر سالگذشته به خوزستان مورد توجه قرار گرفت و منابع مالی قابل قبولی برای اجرای آن اختصاص یافت.
حجتی گفت: تا اواخر آبان اجرای ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به مناقصه گذاشته می‌شود. هماکنون منابع مالی کارگاههایی که قرارداد داشتهاند اما با مشکل مالی مواجه بودهاند، تامین شده است.
وی ادامهداد: در حال حاضر حدود ۵۰ کارگاه عملیاتی تسطیح اراضی، زهکش زیر زمینی و اجرای کانالت و دیگر زیرساخت‌ها در خوزستان فعال هستند. همچنین هفت کارگاه پشتیبان کانالتسازی در کنار این کارگاه‌ها مشغول به کارند.
وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با توجه به روند اجرای این طرح ماهانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هکتار از اراضی اجرا شده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و امیدواریم با تجهیز و فعالسازی کارگاههای دیگر، این روند به ۸۰۰۰ هکتار در ماه برسد.
وی گفت: اجرای موفقیتآمیز طرح ۵۵۰ هزار هکتاری افزایش تولیدات کشاورزی، بالارفتن راندمان آب و در ‌‌نهایت افزایش بهرهوری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را بهدنبال خواهد داشت.
حجتی بیان کرد: با توجه به اینکه آب مورد نیاز کشت اراضی این طرح توسط کانالت به کشاورزان تحویل داده می‌شود، راندمان استفاده از آب در این اراضی تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد و این امر در صرفهجویی منابع آبی تاثیر بهسزایی دارد.
وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: بخش زیادی از اراضی تحت پوشش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری متعلق به کشاورزان است و بخش اندکی نیز مربوط به اراضی منابعطبیعی است که این اراضی ملی با مقررات خاص و در چارچوب قانون مورد بهرهبرداری قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز