خبرگزاری کار ایران

شبکه سیمای کشاورزی راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۹۶

اکنون ۲۰۰ برنامه در زمینه های مختلف طیور، آب و خاک، زراعت، باغبانی و سایر بخش های کشاورزی تدوین شده و برای هر استان در طول ماه دو نیز یک گزارش در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش و ترویج سازمات تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی از برنامه این سازمان برای راه اندازی شبکه کشاورزی در تلویزیون خبر داد و گفت: این شبکه در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا، مصطفی آقایی روز شنبه در نشست هم اندیشی رسانه های آموزشی وزارت جهاد کشاورزی در سنندج افزود: روزانه حدود پنج ساعت برنامه در موضوعات مختلف فنی، آموزشی، گزارش و مستند در حوزه کشاورزی از شبکه بازار پخش می شود.

وی افزود: هدف از تولید برنامه های تلویزیونی در حوزه کشاورزی توجه هرچه بیشتر به این بخش است.

آقایی اظهار کرد: اکنون ۲۰۰ برنامه در زمینه های مختلف طیور، آب و خاک، زراعت، باغبانی و سایر بخش های کشاورزی تدوین شده و برای هر استان در طول ماه دو نیز یک گزارش در نظر گرفته شده است.

به گفته وی اگر استانی برنامه فنی مناسبی تولید کند با تشخیص و صلاحدید تیم فنی در تهران و برخوردار بودن برنامه از استانداردهای لازم این برنامه به صورت ملی در سطح کشور پخش خواهد شد.

آقایی به انعقاد تفاهم نامه وزارت کشاورزی با شبکه بازار اشاره کرد و گفت: در راستای تولید و تدوین برنامه های حوزه کشاورزی، اعتبار مناسبی در سطح ملی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: استان ها با استفاده از منابع داخلی خود می توانند برنامه هایی در حوزه ترویج کشاورزی تهیه و در شبکه استانی اطلاع رسانی کنند.

به گفته معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، در آینده از روسای استانی جهادکشاورزی به صورت هفتگی برای حضور در شبکه بازار دعوت خواهد شد.

به گفته وی همچنین تولید و تهیه برنامه های حوزه جهاد کشاورزی در قالب پویانمایی، فیلم و گزارش مورد توجه جدی صدا و سیما قرار گرفته است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزی به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور نام برد و بر افزایش دانش فنی و به روز کردن اطلاعات کشاورزان تاکید کرد.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را ارایه سیاست های جهاد کشاورزی و بررسی برنامه ها و مشکلات حوزه رسانه های ترویجی وزارت جهاد کشاورزی در استان ها عنوان کرد.

آقایی با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد اموزشی در کشور گفت: برنامه ریزی و اطلاع رسانی در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی هر استانی، ضروری است.

وی هدف عمده تولید برنامه های حوزه کشاورزی در شبکه های تلویزیونی را انتقال دانش فنی کشاورزان عنوان کرد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، مقوله آموزش را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از سیستم اطلاع رسانی و همکاری کارشناسان فنی و دست اندرکاران این حوزه، باید دانش و اطلاعات بخش کشاورزی را به زبان ساده به کشاورزان انتقال دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز