خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد:

ضرورت شکل گیری رویکرد جدید کیفیت در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۶۰

اخیرا معاونت ارزیابی کیفیت در سازمان ملی استاندارد ایجاد شده تا به موضوع کیفیت با اهداف جدید بپردازد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بر ضرورت شکل گیری رویکرد جدید کیفیت در کشور و پیگیری آن از سوی همه دستگاه ها تاکید کرد و گفت: این سازمان به تنهایی نمی تواند به بحثکیفیت بپردازد بلکه این موضوع یک عزم همگانی را طلب می کند.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت روز یکشنبه در مراسم روز ملی کیفیت با تاکید بر اینکه بحثکیفیت مربوط به یک سازمان و دستگاه خاص نیست، اظهار داشت: مردم از سازمان ملی استاندارد نه تنها استاندارد را طلب می کنند بلکه انتظار دارند که موضوع کیفیت را مدیریت و ارزیابی کند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سازمان ملی استاندارد درخصوص موضوع کیفیت، افزود: اخیرا معاونت ارزیابی کیفیت در سازمان ملی استاندارد ایجاد شده تا به موضوع کیفیت با اهداف جدید بپردازد.

وی با بیان آنکه سه مسیر ارزیابی از موضوع کیفیت وجود دارد، گفت: این سه مسیر ما را به مطلوب نهایی در بحثکیفیت رهنمون می سازد که مسیر اول مبنی بر این است که یک مجموعه اعتقاد و اعتماد به کیفیت داشته باشد و در این مسیر گام بردارد.

وی سپس با اشاره به مسیر دوم، اظهار داشت: این مسیر مبتنی بر کل و کلان است، یعنی کل مجموعه به این اعتقاد داشته باشد که باید کیفیت را پیگیری کند اما هنوز در اجزا این اعتقاد ایجاد نشده است.

پیروزبخت در توضیح مسیر سوم نیز تصریح کرد: این مسیر یک مسیر جامع نگری است مبنی بر اینکه هم اجزا و هم کلان جامعه اعتقاد به موضوع کیفیت داشته باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان آنکه طی سال های اخیر در موضوع کیفیت با کش و قوس های فراوانی مواجه بوده ایم، گفت: هنوز در جامعه این مسیر به صورت تفکیک شده مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

پیروزبخت با بیان آنکه در برنامه چهارم توسعه بارقه ای از کیفیت مطرح بوده است، گفت: در یک سال اخیر مفهوم کیفیت در اجزا و حاکمیت در حال نهادینه شدن است اما برای اهتمام به کیفیت به رویکردهای جدیدی نیاز داریم.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، در شرایط فعلی کیفیت از محدوده بنگاه های اقتصادی خارج شده و این موضوع در تمام اجزای جامعه جریان پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قرن بیست و یکم به عنوان قرن کیفیت مطرح شده است، گفت: در این قرن از مفهوم بهره وری فراتر رفته ایم و این نشان می دهد که به نگرش های جدیدی در این خصوص نیاز داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز