خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس جمهوری:

کیفیت خودروهای تولید داخل به هیچ عنوان قابل دفاع نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۳۶

در حال حاضر کیفیت خودرو به هیچ عنوان قابل دفاع نیست ضمن آنکه مردم نیز از این موضوع همیشه گله مند هستند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان آنکه مدیریت سیاسی ایران نمی تواند دفاع همه جانبه ای از تولید خودرو داشته باشد، گفت: در حال حاضر کیفیت خودرو به هیچ عنوان قابل دفاع نیست ضمن آنکه مردم نیز از این موضوع همیشه گله مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری روز یکشنبه در مراسم روز ملی کیفیت با بیان اینکه کیفیت خودروهای تولید داخل مطلوب نیست، تصریح کرد: امروزه مدیریت سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۵ سال نمی تواند دفاع همه جانبه ای از تولید خودرو داشته باشد.

وی افزود: این امر عوامل متعددی از جمله تغییر مدیریتی و یا سیاست های اشتباه دارد که در این رابطه باید تدبیر مناسبی اتخاذ شود چرا که جهان امروز منتظر تعلل های ما نخواهد بود و با سرعت زیادی در حال حرکت است.

معاون اجرایی رئیس جمهور درخصوص مدیریت بهره وری آب نیز گفت: در این موضوع نیز نمی توان دفاع مناسبی از مدیریت بهره وری آب داشت زیرا در این خصوص تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کیفیت بهره وری از آب مطلوب نیست، افزود: این مدیریت به گونه ای بوده که اکنون نمی توان پاسخگوی مردم بود بنابراین باید قدم ها سریعتر برداشته شود.

وی افزود: امروزه کیفیت و استاندارد نه تنها در سودآوری بنگاه های اقتصادی تاثیرگذار است بلکه در نابودی فقر نیز نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به صنعت چشم انداز بیست ساله، تصریح کرد: این صنعت با وجود آنکه اهداف بلندپروازانه ای نداشته اما به کندی پیش رفته که یکی از علل این کندی ناکارآمدی در عدم رعایت استاندارد در تمام سطوح است.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز قدرت سیاسی در سایه قدرت اقتصادی بیش از گذشته مقدر است، گفت: باید استاندارد و کیفیت را تا می توانیم رعایت کنیم تا قدم ها را در این خصوص سریع تر برداریم.

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به جایگاه های مختلف کیفیت در دنیا، اظهار داشت: در ایران در این خصوص با مدل اروپایی شروع کردیم و این مدل را به عنوان مقدمه مورد توجه قرار دادیم.

شریعمتداری افزود: آنچه در این زمینه در ایران مورد نقاط ضعف به شمار می آید، مکانیزم اطلاعات و پیش سنجی اطلاعات است که اگر به این موضوع توجه نشود، تنها اسم کیفیت باقی می ماند و از داخل چیزی از آن باقی نمی ماند.

معاون اجرایی رییس جمهور سپس ادامه داد: سازمان ملی استاندارد باید از فعالیت های اجرایی فاصله بگیرد تا بتواند در مسیر ارزیابی و کنترل کیفیت گام بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز