خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره اتحادیه بازیافت در اصفهان:

شهرک صنایع تبدیلی بازیافت در کنار ذوب آهن اصفهان ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۰۳

با ایجاد دفتر مشترک، تحقیقات لازم جهت صنایع تبدیلی بازیافت پسماند و زباله‌های پرارزش این کارخانه به مواد اولیه، انرژی و تبدیل می‌شود.

نماینده و عضو هیأت مدیره اتحادیه بازیافت ایران، ایجاد شهرک صنایع تبدیلی بازیافت در کنار ذوب آهن اصفهان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمیدرضا ملکی؛ اقدام اخیر ذوب آهن اصفهان جهت ایجاد مدیریت خدمات شهری را گامی مثبت در راستای نیل به اهداف مدیریت شهری و برنامه‌ریزی اقتصادی دانست و گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی فولاد در جهت تولید ریل و تیر آهن بال پهن(H) اقدامی بسیار سودآور است و اینگونه صنایع تبدیلی نیز بسیار اقتصادی است.

وی سرباره کوره بلند، ‌انواع لجن های صنعتی، انواع غبارهای موجود، نخاله های ساختمانی و دیگر پسماندها را ثروتی عظیم دانست که در صنایع تبدیلی بازیافت مواد اولیه محسوب شده که به محصولی بسیار با ارزش تر تبدیل خواهند یافت و ادامه داد: امیدواریم با ایجاد دفتر مشترک، تحقیقات لازم جهت صنایع تبدیلی بازیافت بتوان پسماند و زباله های پرارزش این کارخانه را به مواد اولیه، انرژی و… تبدیل کرد.

ملکی افزود: اتحادیه صنایع بازیافت ایران زیر نظر اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران است که از سال ۱۳۸۶ تاسیس و در ۱۵ گروه تخصصی از جمله: بازیافت خودروهای فرسوده، بازیافت پسماندهای نفت، ‌گاز و پتروشیمی، بازیافت پسماندهای ارگانیک(کمپوست - ورمی کمپوست)، بازیافت پسماندهای فلزی، بازیافت پسماند های پلیمری(لاستیک - پلاستیک - پت)، بازیافت پسماندهای سلولزی(کاغذ - کارتن - مقوا)، بازیافت باتری های فرسوده، بازیافت قطعات الکتریکی و الکترونیکی، بازیابی آب و فاضلاب، ماشین آلات بازیافت، تامین کنندگان مواد بازیافتی، بازیافت شیشه، بازیافت نخاله های ساختمانی، حمل و نقل مواد خطرناک، پسماند و انرژی(امحاء و زباله سوزی) فعال است.

وی ضمن تشریح اهداف تشکیل اتحادیه مذکور گفت: به لحاظ حضور صنایع بزرگ فولادی کشور در استان اصفهان بیشترین بازار بازیافت فلز کشوردر این استان است.

ملکی افزود: قانون پسماند کل کشور در سال ۱۳۸۳ تدوین شده ولی اجرایی نشده و باید این قانون بازنگری گردد. در واقع در دنیا قوانین حمایتی از صنعت بازیافت وجود دارد ولی در کشور ما این قانون هنوز تصویب نشده است.

وی گفت: نظام مدیریت جامع پسماند ذوب آهن اصفهان در حال تدوین است که تاکنون به دلیل نبودن متولی خاص در این صنعت، عقیم مانده بود.

وی دفن زباله چه بهداشتی چه غیر بهداشتی را نه تنها غیر اصولی خواند بلکه این امر را دفن سرمایه برشمرد و ممانعت از دفن بی رویه ضایعات، را منوط به تفکیک آنها از مبداء دانست که اقدامات بسیار موثر و بسزایی در این زمینه در حال انجام می باشد که از جمله آنها می توان به استحصال قراضه در گود سرباره اشاره کرد.

ملکی یاد آور شد: مدیریت خدمات شهری قصد دارد از این ثروت انباشته با راه اندازی صنایع تبدیلی بازیافت و غیره زمینه استفاده مناسبی را جهت ایجاد محیطی سالم، شاداب و با نشاط در سطح کارخانه ایجاد نماید و شهرک واحد را به تفرجگاه بزرگ درخور شأن کارخانه عظیم ذوب آهن اصفهان تبدیل کند.

وی از ایجاد کارگروه تخصصی در زمنیه های صنایع تبدیلی بازیافت و پسماند خبر داد و ابراز امیدواری نمود در آینده بتوان به آرمان های شهری پاک و مفرح دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز