خبرگزاری کار ایران

جلالی:

خشکیدگی درختان در جنگل های زاگرس مهار شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۷۴

۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای این جنگل ها اختصاص یافته است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: خشکیدگی درختان در جنگل های زاگرس مهار شده است.

به گزارش ایلنا، خداکرم جلالی در حاشیه دومین همایش ملی بیابان در دانشگاه سمنان به خبرنگاران افزود: ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای این جنگل ها اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: این مشکل در جنگل های مذکور بر اساس شرایط اقلیمی و فعالیت های این سازمان برطرف شده است.

وی قطع درختان آلوده و انجام فعالیت های لازم در فواصل درختان از عواملی بوده است که در کاهش خشکیدگی درختان موثر بوده است.

وی به اجرای طرحهای بیابان زدایی در ایران اشاره کرد و گفت: سالانه قریب ۳۰۰ هزار هکتار عملیات مختلف بیابان زدایی در کشور با اولویت کانون های بحرانی اجرا می شود و تاکنون این طرح در سطح هفت میلیون هکتار برای مقابله با پدیده بیابان در ایران صورت گرفته که دو میلیون هکتار آن ایجاد جنگل های بیابانی است.

جلالی ایران را از کشورهای پیشرو منطقه در امر اجرای طرحهای بیابان زدایی دانست و گفت: طرح بیابان زدایی ' ترسیب کربن ' نیز در ۱۸ استان کشور و با وسعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در یک دوره سه تا چهار ساله در حال اجراست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد وسعت ایران را مناطق بیابانی تشکیل می دهد و وسعت مناطق بیابانی کشور ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز