خبرگزاری کار ایران

شه حامد:

سرمایه گذاری اعضای اتحادیه امان راهگشای پروژه‌های بزرگ کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۷۷

موسسات عضو سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار از صادرات و سرمایه‌گذاری جهان اسلام را تحت پوشش قرار می‌دهند که البته این رقم در مقایسه با حجم تجارت این کشور‌ها جای رشد بسیار دارد. صندوق‌های ضمانت صادرات ایران، ترکیه، عربستان، مالزی و اندونزی در کنار دو موسسه چند جانبه CIEC و ضمان کویت بزرگ‌ترین بازیگران این عرصه در میان کشورهای اسلامی هستند.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران بر سرمایه گذاری اعضای اتحادیه امان راهگشای پروژه‌های بزرگ کشورهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا شه حامد در مراسم پنجمین اجلاس سالیانه اتحادیه بین المللی امان در تهران که با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد اظهار داشت: ایران بر اهمیت همکاری موسسات بیمه کشورهای اسلامی برای توسعه تجارت فی مابین کشورهای سازمان همکاریهای اسلامی تاکید می‌کند.

شه حامد پوشش ریسک تامین مالی صادرات و سرمایه گذاری را توسط اعضای اتحادیه امانٰ راهگشای توسعه و انجام پروژه‌های بزرگ در کشورهای اسلامی دانست و افزود: به رغم تبلیغات سوء علیه کشورمان و تلاش برخی کشور‌ها برای به حاشیه راندن ایران، نماینده کشورمان توانسته میزبانی این گردهمایی را با بیش از ۱۰۰ هیات بزرگ از موسسات مالی و اعتباری جهان به دست آورده است.

شه حامد تصریح کرد: بخش بزرگی از طرح‌های توسعه‌ای کشور در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی افزون بر ۷ میلیارد دلار توسط پیمانکاران ایتالیایی و با کمک موسسه ساچه ایتالیا به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: موسسات عضو سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار از صادرات و سرمایه‌گذاری جهان اسلام را تحت پوشش قرار می‌دهند که البته این رقم در مقایسه با حجم تجارت این کشور‌ها جای رشد بسیار دارد. صندوق‌های ضمانت صادرات ایران، ترکیه، عربستان، مالزی و اندونزی در کنار دو موسسه چند جانبه CIEC و ضمان کویت بزرگ‌ترین بازیگران این عرصه در میان کشورهای اسلامی هستند.

شه‌حامد توسعه و تسهیل تجارت کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، ایجاد موسسه اعتبارسنجی، ایجاد موسسه وصول مطالبات، تشویق تبادل اطلاعات، کار‌شناسی و مشاوره بین اعضا و تحقیق و مطالعه پیرامون موضوعات مشترک صنعت بیمه اعتبار و تشویق کشورهای فاقد ECA به ایجاد بیمه اعتبار به منظور توسعه صادرات کشورهای اسلامی را از جمله اهداف تاسیس اتحادیه برشمرد.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات کشورهای دیگر در واقع واردات ایران را تسهیل می‌کنند. بنابراین حضور صندوق در اتحادیه امکان اعتبارسنجی خریداران ایرانی و تجارت خارجی را تسهیل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز