خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

هر تولید کننده ای صادر کننده خوبی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۷۴

مردان اقتصادی ما باید ریسک پذیر باشند و با شجاعت، ‌غیرت و اراده در فضای کسب وکار حاضر شوند البته در این میان همراهی بانکها ومدیریت جهادی نیز مهم است.

شهردار تبریزگفت: هر تولید کننده ای صادر کننده خوبی نیست و هر صادر کننده ای تولید کننده خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا نجفی شهردار تبریز در بیستمین همایش توسعه صادرات غیر نفتی کشور که در صبح امروز در شهر تبریز برگزار شد با بیان این که بیش از ۷۵ درصد مسائلی که در بیانیه های ا ین همایش مطرح می شود یا د ر دولت و یا د ر مجلس تصویب می شود گفت: شهر تبریز دارای تجار بزرگی است و با اینکه تنها ۵.۶ درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده اما سهم صادرات ما نزدیک به ۱۰ درصد از کل صادرات کشور است و با اینکه این شهر نفت خیز نیست اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار پرداخته است.

وی افزود: البته شاه بیت اهمیت به اقتصاد مقاومتی تکیه بر مردم ایران و به خصوص تکیه بر مردان اقتصادی در عرصه صادرات است.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به اقتصاد دانش بنیان توجه شود که در این میان سازمان توسعه تجارت ایران نقش اساسی برای پیدا کردن بازارهای جدید است تا بتوانیم به خواست خود در سال ۱۴۰۴ دست یابیم.

نجفی با تاکید برفرهنگ سازی صادرات کالاهای تولید داخل گفت: به غیر از کیفیت و برند سازی رشد و توسعه پایدار صادرات نیازمند حرکت هوشمندانه صادر کنندگان است.

نجفی تصریح کرد: علیرغم هوشیاری مردان اقتصادی کشور سعی می کنند تعامل منطقی در دنیا ایجاد کنند اما در مقابل ما شاهد آن هستیم که تجار و بازرگانان و اشخاص حقیقی را هم تحریم می کنند.

شهردار تبریز گفت: مردان اقتصادی ما باید ریسک پذیر باشند و با شجاعت، ‌غیرت و اراده در فضای کسب وکار حاضر شوند البته در این میان همراهی بانکها ومدیریت جهادی نیز مهم است.

وی گفت: همچنین مدیریت جهادی در حوزه معدن وگردشگری نیازمند تلاش مضاعف است شهردار تبریز با بیان اینکه هر تولید کننده نمی تواند صادر کننده خوبی باشد گفت: در مقابل هر صادر کننده ای هم نمی تواند صادر کننده خوبی باشد و ما نیازمند آنیم تابخشهای بازرگانی مناسبی را ایجاد کنیم همچنین فعال کردن رایزنان بازرگانی و سفارتخانه ها هم حائز اهمیت است.

وی گفت: تجاری که شرایط استاندارد دارند بسیار محدودند وما باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم.

وی در خاتمه گفت با کمک اتاق ایران مکان جدیدی برای ساخت اتاق تبریز در نظر گرفته ایم و اتاق کنونی تبریز به اتاق صنعت و معدن تغییر نام خواهد داد.

در ادامه صدری دبیر همایش توسعه ملی صادرات غیر نفتی گفت: برای این همایش ۸۰ مقاله ارسال شد که ۱۲ مقاله آن برای ارائه انتخاب شده است.

وی گفت: این همایش تاثیر مطلوبی در روند صادرات غیر نفتی کشور دارد و وزرای اسبق بازرگانی در سنوات گذشته دراین همایش حضور داشتند.

صدری تصریح کرد: خوشبختانه از رقم ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی به ۴۸ میلیارد دلار دست یافته ایم که البته اگر صادرات میعانات گازی را نیز کنار بگذاریم رقم ۲۸ تا ۳۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی رقم قابل قبولی است و نشان می دهد طی بیست سال گذشته صادرات غیر نفتی کشور ۱۰ برابر شده است.

وی افزود: البته باید بتوانیم به رقم ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی دست یابیم و همانندکشور نروژ که نفت خود را ذخیره کرده و آن را با ارزش افزوده بیشتری می فروشد ما نیز از تجارب این کشورها بهره گیریم.

در ادامه حاج رحیم صادقیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تبریز افزود: اولین اتاقی که در ایران به ثبت رسید اتاق تبریز بود و در کنار جاده ابریشم قرار داشت دومین اتاق بازرگانی اتاق تهران، سومین اتاق بازرگانی مشهد و چهارمین اتاق بازرگانی اصفهان بود و این نشان می دهد که اتاق بازرگانی تبریز از چه قدمتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به زودی اتاق بازرگانی تبریز به مکانی جدید منتقل خواهد شد، گفت: اتاق کنونی به دلیل قدمتی که دارد ممکن است به موزه صنعت تبدیل شود و ما نیز به مکانی جدید منتقل شویم.

وی گفت: بنده شخصا هر گاه سرمایه ای داشتم در استان آذربایجان شرقی سرمایه گذاری کردم و قبر خود را نیز در اینجا خریداری کرده ام.

وی در خاتمه افزود: بنده خوشحالم که امسال بیستمین سالی است که این اتاق پر از جمعیت می شود و من می توانم در این همایش حضور داشته باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز