خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

کمبود سرمایه و افراد متخصص مانع توسعه بخش معدن است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۹۷

صنایع معدنی بدون تعرفه غیر متعارف اداره می شود و در جهان کار معدن از اکتشاف شروع خواهد شد لذا این امر باید با ثبت محدوده مطابق باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پهنه توسعه کشور در حوزه معدن بدست افرادی است که نه سرمایه دارند و نه توان کار و این مساله مانع توسعه همه جانبه و اشتغال زایی شده است.

به گزارش ایلنا، جعفر سرقینی در گردهمایی سراسری دو روزه مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور در سنندج، افزود: بخش معدن ویژگی های خاص خود را دارد و سرآغاز همه کارهای صنعتی بوده و متعلق به عموم مردم است که باید در حفظ و بهره برداری از آن گام برداریم.

وی با بیان اینکه معدن آغاز تجارت است و قانون دارد و دلبخواهی اداره نمی شود، گفت: بخش معدن در توسعه و اقتصاد مقاومتی دارای موقعیت ویژه و توسعه پایدار است و در تحریم ها کمترین آسیب را داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: صنایع معدنی بدون تعرفه غیر متعارف اداره می شود و در جهان کار معدن از اکتشاف شروع خواهد شد لذا این امر باید با ثبت محدوده مطابق باشد.

وی با بیان اینکه حوزه معدن نیازمند برنامه ریزی، نظارت و دقت لازم است، گفت: در حوزه اکتشاف معدن سرمایه گذاران باید ورود پیدا کنند.

سرقینی بیان کرد: لازم است سازمان های تابعه استانی و شهرستانی زمینه اکتشاف معادن را برای افرادی فراهم کنند که اعتبارات و منابع مالی لازم را در خصوص اکتشاف معادن داشته باشند و از این پروانه ها برای اکتشاف استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت محدوده به شکل هندسی، منظم و چهار ضلع ماکسیمم امکانپذیر است، افزود: متاسفانه پروانه هایی داریم که از سال ۸۳ تاکنون اعتبار دارند در حالی که بر اساس تمامی قوانین قبل و بعد از انقلاب، عمر پروانه اکتشاف یک سال و در موارد خاص سه سال است.

وی ادامه داد: اکنون ۳۲ پروانه از یک شخص کشف شده که این مساله ناشی از بی تدبیری و عدم نظارت دقیق است و ابطال پروانه های راکد در حوزه معدن ضروری است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سال گذشته ۴۲۰ میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج شده است و در سال جاری روند رو به رشد استخراج مواد معدنی و توسعه پایدار حوزه معدن کشور استمرار دارد.

سرقینی با اشاره به تعهد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش معدن در بودجه حقوق دولتی کشور در سال جاری، اظهار کرد: تا آخر مهر سال جاری تنها ۲۳۰ میلیارد تومان از این میزان دریافت شده است و وصول این میزان عزم جدی می خواهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز