خبرگزاری کار ایران

فاز دوم اجرای ثبت سفارش الکترونیکی آغاز شد؛

۳۲۰۰ ردیف تعرفه به صورت خودکار ثبت سفارش می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۱۸۲

از این پس ۳۲۰۰ ردیف تعرفه به صورت الکترونیکی ثبت سفارش می شود و تمام مراحل این امر از ابتدا تا انتها برعهده متقاضیان است.

مدیرکل دفتر صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از اجرای فاز دوم ثبت سفارش الکترونیکی کالاها خبر داد و گفت: از این پس ۳۲۰۰ ردیف تعرفه به صورت الکترونیکی ثبت سفارش می شود و تمام مراحل این امر از ابتدا تا انتها برعهده متقاضیان است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت، سیدعباس حسینی با بیان آنکه با اجرای فاز دوم ثبت سفارش الکترونیکی، در حدود نیمی از تعرفه های وارداتی به صورت اتوماتیک و بدون دخالت کارشناسان ثبت سفارش می شوند، افزود: متقاضیان با اطلاع از این فرآیند می توانند بدون حضور فیزیکی کالاهای خود را سفارش دهند.

وی، این اقدام را در راستای تسهیل فرآیندهای وارداتی دانست و افزود: از آنجا که ۸۵ درصد اقلام وارداتی مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای است، این اقدام به روان سازی تامین نیازهای بخش تولید و بهبود فضای کسب و کار منجر می شود.

مدیرکل دفتر صادرات و واردات تصریح کرد: پیش از این و در اجرای فاز اول این طرح، ثبت سفارش الکترونیکی بیش از ۲ هزار ردیف تعرفه آغاز شد و در فاز دوم نیز با اضافه شدن هزار ردیف تعرفه دیگر، ۳۲۰۰ ردیف تعرفه، الکترونیکی ثبت سفارش می شوند و در مراحل بعدی نیز سایر تعرفه ها به این روند اضافه خواهند شد.

فهرست ردیف تعرفه های مشمول ثبت سفارش الکترونیکی در سامانه ثبتارش در دسترس است و از این پس پرونده متقاضیان این اقلام، پس از پرداخت اینترنتی کارمزد ثبت سفارش، بدون مراجعه به مراکز ثبت سفارش سطح کشور به صورت خودکار به شعب بانک عامل و گمرکات اجرایی کشور ارسال می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز