خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز تاکید کرد:

شناسایی بازار مصرف و تولید کنندگان با رویکرد صادرات

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۲۲

فرایند جذب سرمایه گذار به شکل هلدینگ، مجموعه‌ای منسجم از ظرفیت‌های سرمایه گذاری را در استان ایجاد خواهد کرد / محدودیت‌های سرمایه گذاری در البرز مشخص شود / از سرگردانی سرمایه گذاران جلوگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز گفت: فرایند جذب سرمایه گذار به شکل هلدینگ، مجموعه‌ای منسجم از ظرفیت‌های سرمایه گذاری را در استان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، عبادالله کامکار، با بیان این مطلب در اولین جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اظهار داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری در بسیاری از استان‌ها راه اندازی شده است و استان البرز به عنوان آخرین استانی است که می‌تواند با تجربه سایر استان‌ها در راه اندازی سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری و در فضایی مناسب و با تأمین نیروی کار‌شناسی از ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه گذار بخوبی بهره‌مند شود.

وی افزود: الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز و استقرار پنجره واحد در کنار سایر ظرفیت سازی‌ها می‌تواند به ارتقاء جایگاه جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کمک کند.

کامکار در ادامه تاکید کرد: بایستی محدودیت‌های سرمایه گذاری در استان مشخص شود تا سرمایه گذاران در مسیرهای پُر و پیچ خم سرمایه گذاری گرفتار نشود.

کامکار در ادامه به جلوگیری از سرگردانی سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: باید مسیر ویژه، برای سرمایه گذاری ایجاد شود؛ مسیری که سرمایه گذار در طول آن از حمایت کامل دستگاه‌های اجرایی برخوردار باشد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن معرفی نمایندگان تام الاختیار به واحدهای تابع خود، اختیارات لازم را جهت پیگیری مسایل و امور سرمایه گذاری در حوزه دستگاه اجرایی خود تفویض کنند تا از این طریق بتوانند به مشکلات سرمایه گذاران رسیدگی شود.

کامکار گفت: مسئولیت اجرایی، پاسخگویی و پیگیری موضوعات بخشی دستگاههای اجرایی، برعهده نمایندگان تام الاختیار یا بالا‌ترین مقام دستگاه اجرایی ذی ربط باشد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه قوانین سرمایه گذاری تطباق با شرایط موجود ندارد، افزود: استخراج قوانین و مقررات جاری باید در دستور کار قرار گیرد؛ متاسفانه برخی قوانین مربوط به گذشته است و باید به فکر حل این موضوع بود.

وی شناسایی بازار مصرف و تولید کنندگان با رویکرد صادرات در استان را نیز الزامی دانست و افزود: چنانچه بازار مصرف و تولیدکنندگان در استان شناسایی شود موجب توسعه صادارات شده و این امر خود از مزیت‌های سرمایه گذاری در استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز