خبرگزاری کار ایران

اکبرترکان؛

دفاتر نظام مهندسی در دو استان عراق دایر شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۷۶۷

هم اکنون دفاتر نظام مهندسی در دو استان عراق دایر شده است و بزودی این دفاتر در اربیل در اقلیم کردستان عراق نیز دایر خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران گفت: دفاتر نظام مهندسی در راستای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج، در کشورهای همسایه ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان شب گذشته در نشستی با مدیران خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: هم اکنون دفاتر نظام مهندسی در دو استان عراق دایر شده است و بزودی این دفاتر در اربیل در اقلیم کردستان عراق نیز دایر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران پیگیر دایر کردن دفاتر این سازمان در کشور ترکمنستان به عنوان یکی از کشورهای متقاضی خدمات فنی و مهندسی کشورمان نیز است.

مشاور عالی رییس جمهوری افزود: ما هم اکنون در سطح کشور دست کم با ۱۵۰ هزار مهندس ساختمانی مازاد مواجه ایم که بازار کار ایران برای این گروه اشباع است و سالانه نیز تعداد زیادی به این بخش افزوده می شود.

ترکان گفت: ما در سطح کشور ۳۰۸ هزار مهندس ساختمانی داریم که ۱۴۸ هزار نفر آن ها دارای پروانه اشتغال بوده و مابقی فاقد پروانه اند و با میانگین ۱۲۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز، ما صرفا به ۱۲۰ هزار مهندس ساختمانی نیاز داریم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: برای مابقی مهندسان ساختمانی در کشور، باید فضای جدید کسب و کار در داخل و خارج از کشور ایجاد کرد.

ترکان گفت: میزان درآمد ساخت و ساز در عراق حدود ۷۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است که می تواند بازار خوبی برای مهندسان و تولیدات ساختمانی باشد.

وی اضافه کرد: باید از این موقعیت برای صدور خدمات فنی و مهندسی و تولیدات مصالح ساختمانی خود به خارج از کشور اقدام اساسی انجام دهیم.

وی واگذاری تمام طرح های عمرانی و اجرایی را به مهندسان و شرکت های بخش خصوصی ساختمانی را از دیگر راهکار برای غلبه بر افزایش مهندسان بیکار در کشور اعلام کرد.

مشاور عالی رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور علت اصلی بیکاری کارگران ساختمانی را بیمه کارگران دانست و گفت: هم اکنون آنچه که تامین اجتماعی تحت عنوان بیمه از ساخت و سازها می گیرد، بیشتر شبیه پول زور است تا حق بیمه برای این کارگران.

ترکان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کاهش بیمه ساختمانی تصویب کرده است که امیدواریم با تایید شورای نگهبان این قانون بزودی ابلاغ و مشکل اکثر سازندگان مسکن کشور حل شود.

وی اضافه کرد: در استان های کوچک برای کاهش این معضل برای سازندگان مسکن، باید با پیگیری و دخالت استانداران پرداخت حق بیمه اقساطی شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزایش ساخت و سازهای فاقد مجوز و پروانه ساخت را از دیگر علل بیمه ساختمانی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز