خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفظ نباتات:

آسیب یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از باغات و مزارع کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۱۹

سرمازدگی هم قابل پیش بینی است و هم قابل مدیریت که مستلزم این است که ابزار پیش بینی و اطلاع رسانی مناسبی وجود داشته باشد.

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: در بهار امسال، یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از باغات و مزارع کشاورزی در ۲۱ استان از ۱۰ تا ۹۰ درصد بر اثر سرمازدگی خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی ابطالی در افتتاحیه کارگاه آموزشی تنش سرما و سرمازدگی محصولات کشاورزی و روش‌های مدیریت آن گفت: سرمازدگی هم قابل پیش بینی است و هم قابل مدیریت که مستلزم این است که ابزار پیش بینی و اطلاع رسانی مناسبی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید مطالعات و تحقیقات به اندازه کافی انجام و نتایج تحقیقات به نحو احسن به اطلاع کشاورزان برسد که برگزاری این کارگاه آموزشی نیز در راستای انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کار‌شناسان سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور است.

عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه یکی از مواردی که همه ساله به بخش کشاورزی خسارت وارد می‌کند، سرمازدگی و تنش‌های سرمایی است، افزود: در دنیا پنج تا ۱۵ درصد محصولات به این دلیل از بین می‌رود ولی در بعضی سال‌ها در ایران خسارت سرمازدگی خیلی فرا‌تر از این بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز