خبرگزاری کار ایران

اعزام رایزنان بازرگانی سرعت گرفت؛

برای نخستین بار سه رایزن بازرگانی با ارائه استراتژی اقتصادی اعزام شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۴۶

هفت رایزن در دولت جدید اعزام شده‌اند و تا پایان سال ۱۸ رایزن دیگر اعزام خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از اعزام سه رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی به کشورهای چین، پاکستان و لبنان خبر داد و افزود: برای نخستین بار رویکردی جدید در اعزام رایزنان اتخاذ شده و آنها با برنامه و استراتژی اقتصادی در کشورهای هدف مستقر می‌شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، رضا عباسقلی با بیان اینکه رایزنان پیش از اعزام، برنامه و استراتژی اقتصادی خود را به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده‌اند، گفت: مهمترین وجه تمایز رایزنان اعزامی جدید بازدید آنها از ۱۵ استان و ۱۲۰ واحد صنعتی، تولیدی و بازرگانی و ملاقات با اعضای انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های بازرگانی استان‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سند خروج از رکود یکی از وظایف وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعزام ۳۰ رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی به کشورهای هدف اعلام شده است، تاکید کرد: طبق بسته خروج از رکود و با توجه به مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری اعزام رایزنان با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه تا کنون تعداد رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف به ۱۳ تن رسیده است، گفت: هفت رایزن در دولت جدید اعزام شده‌اند و تا پایان سال ۱۸ رایزن دیگر اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده افراد جدیدی برای رایزنانی در کشورهای هند و افغانستان معرفی خواهند شد، افزود: رایزنان اعزامی موظف به ارائه گزارش عملکرد ماهانه هستند و ارزیابی آنها نیز به صورت سه ماه یکبار، ۶ ماه یکبار و سالانه انجام می‌شود و در صورت عملکرد ضعیف، از ادامه ماموریت بازداشته می‌شوند.

عباسقلی در خصوص ماموریت‌ها و وظایف رایزنان گفت: برقراری ارتباط بین تجار دو کشور، تهیه گزارش تخصصی از بازار، آخرین تحولات اقتصادی و قوانین و مقررات کشور هدف، تسهیل تجارت بین دو کشور، بررسی و ایجاد موافقت‌نامه‌های ترجیحی، هماهنگی برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌ها و افزایش روابط تجاری ایران و کشورهای هدف از جمله مهمترین اهداف و وظایف رایزنان بازرگانی کشورمان است.

دفتر نمایندگی سازمان توسعه تجارت در ۱۰ کشور دایر می‌شود

مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه طبق قانون می‌توانیم در ۱۰ کشور دفتر نمایندگی‌ داشته باشیم، افزود: در همین راستا درصددیم در کشورهای چین، ترکیه، روسیه، یکی از دو کشور ایتالیا یا اسپانیا و یکی از دو کشور افریقای جنوبی و یا تونس دفتر نمایندگی دایر کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت تامین مالی، شعب سازمان توسعه تجارت در این کشورها افتتاح می‌‌شود، افزود: هم اکنون در عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و لبنان دفتر نمایندگی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز