خبرگزاری کار ایران

در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ارایه خواهد شد؛

برنامه های صنعت خودروی کشور ارایه می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۹۲۴

تاکنون ۱۷ سفیر کشورهای خارجی مقیم تهران ابراز تمایل کردند تا در این همایش شرکت کرده و جمع بندی آن را برای کشور متبوع خود ارسال کنند ضمن آنکه رییس کل منطقه آسیا و خاورمیانه رنو و قائم مقام این شرکت و همچنین عضو ارشد گروه خودروسازی پژو و سیتروئن در این همایش حضور خواهند داشت.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران گفت: در این همایش برنامه های صنعت خودروی کشور در افق ۱۴۰۴ و همچنین بسترها و زمینه های سرمایه گذاری در این صنعت برای شرکت کنندگان به طور دقیق تبیین خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ساسان قربانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این موضوعات در حوزه همکاری های مشترک و در چارچوب سند راهبری صنعت خودرو ارایه می شود، افزود: ارتقا کیفیت محصولات داخلی، توجه به عمق و ساخت داخل محصولات، تنوع محصول و همچنین همکاری های مشترک در پلتفرم از محورهای اصلی این سند راهبری به شمار می آید.

به گفته وی، در این همایش آخرین قوانین و دستورالعمل های مربوط به سرمایه گذاری خارجی و تضامین مربوطه در این خصوص ارایه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از دومین همایش بین المللی صنعت خودرو استقبال قابل توجهی از سوی شرکت های خودروساز خارجی صورت گرفته است، اظهار داشت: بیشترین مهمانان دعوت شده به این همایش از فرانسه با ۷۰ مهمان، چین با ۶۲ مهمان، ترکیه با ۵۸ مهمان، کره جنوبی با ۴۷ مهمان، ژاپن با ۳۷ مهمان، آلمان با ۳۱ مهمان و ایتالیا با ۲۱ مهمان هستند.

قربانی با بیان اینکه حضور این مهمانان در همایش قطعی شده است، اضافه کرد: در مجموع بیش از ۵۰۰ مهمان از کشورهای یاد شده و همچنین از کشورهای تایوان، امارات، اتریش، اسپانیا، سوئد، روسیه، اوکراین، عربستان سعودی، آمریکا، نیجریه، کوبا، بلژیک، رومانی، قزاقستان و پرتغال پذیرفته اند که در این همایش حضور داشته باشند.

دبیر همایش بین المللی صنعت خودروی کشور سپس ادامه داد: تاکنون ۱۷ سفیر کشورهای خارجی مقیم تهران ابراز تمایل کردند تا در این همایش شرکت کرده و جمع بندی آن را برای کشور متبوع خود ارسال کنند ضمن آنکه رییس کل منطقه آسیا و خاورمیانه رنو و قائم مقام این شرکت و همچنین عضو ارشد گروه خودروسازی پژو و سیتروئن در این همایش حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از طرف شرکت های خودروسازی آمریکا برای حضور در این همایش اعلام آمادگی شد و گفتند اگر مذاکرات ایران و ۱ + ۵ به نتیجه نهایی برسد در این همایش شرکت می کنند اما با توجه به تمدید این مذاکرات، آنها اعلام کردند که در همایش بعدی صنعت خودرو شرکت خواهند کرد.

قربانی برگزاری این همایش را یک اتفاق بزرگ بین المللی برای صنعت خودروی کشور دانست و گفت: سخنرانان مهمی از کشورهای فرانسه، آلمان، چین و ژاپن در این همایش به ارایه مطلب می پردازند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو سپس در خصوص تاثیر مذاکرات ایران و کشورهای ۱ + ۵ بر برگزاری دومین همایش بین المللی صنعت خودروی گفت: برنامه ریزی های همایش به گونه ای است که برگزاری آن مستقل از هر نوع نتیجه مذاکرات باشد تا بر روند برگزاری آن تاثیری نداشته باشد.

وی افزود: هرچند اگر مذاکرات به نتایج نهایی آن هم مثبت دست پیدا می کرد، به طور قطع بر روند برگزاری همایش و مذاکراتی که بین خودروسازان داخلی و خارجی در این نشست صورت می گرفت، تاثیر زیادی داشت، اما همین نتیجه مذاکرات نیز برای این همایش دستاورد مثبت به همراه خواهد داشت.

قربانی همچنین در خصوص حداقل ۴۰ درصد ساخت داخل به عنوان یکی از شروط همکاری های خارجی اظهار داشت: این موضوع ضمن آنکه در شورای سیاستگذاری خودرو مطرح است به عنوان یک شرط حداقلی برای همکاری با شرکای خارجی در نظر گرفته شده و همچنین این مسئله خواست همه کسانی است که توسعه صنعت خودروی کشور را خواهان هستند.

این فعال حوزه صنعت خودرو با بیان اینکه کشوری که صنعت قطعه سازی پویا و فعالی نداشته باشد، نمی توان به آن یک خودروساز گفت، تصریح کرد: یکی از مزیت های ایران دارای بودن صنعت قطعه سازی فعالی است که هم اکنون با دو شرکت خودروساز بزرگ کشور همکاری می کنند.

به گفته وی، موضوع ۴۰ درصد ساخت داخل در همکاری های خارجی از جمله برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود ضمن آنکه این امر در طول برگزاری همایش پیگیری خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به مذاکرات برخی از خودروسازان داخلی با همتایان خارجی خود، گفت: بسیاری از این مذاکرات پیش از این آغاز شده که تعدادی از آنها در مراحل پایانی قرار دارند که خیلی دور از ذهن نیست این مذاکرات در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو به نتیجه نهایی برسد.

قربانی با بیان اینکه برگزاری این همایش فرصتی برای همه فعالان صنعت خودرو چه در داخل و چه در خارج به شمار می آید، افزود: در این همایش فرصتی برای مسئولان و دست اندرکاران صنعت خودروی کشور فراهم خواهد شد تا با شرکت های خودروساز خارجی ملاقات کرده و فضای رقابتی موجود در بازار ایران را برای آنها تشریح کنند.

به گفته وی، پیام صنعت خودروی کشور در این همایش آن است که این قابلیت را دارد تا در همکاری مشترک و تولید محصولات به یک پایگاه ساخت و صادرات خودرو تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز