خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق تعاون لرستان در گفتگو با ایلنا:

اتاق تعاون خواستار معافیت موقت مالیات بر ارزش افزوده

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۴۷۵

کالاهای تولید شده کارخانه جات توسط تعاونی‌ها و غیر تعاونی‌ها خریداری می‌شود، علاوه بر هزینه حمل و نقل که در این‌ها برابر است این تعاونی‌ها هستند که باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند و اصناف از پرداخت آن معافند.

اتاق تعاون ایران خواستار معافیت موقت مالیات بر ارزش افزوده است؛ چرا که تعاونی‌ها به دلیل داشتن دفا‌تر قانونی ملزم به پرداخت مالیات هستند این در حالی است که بیشتر اصناف به دلیل نداشتن دفا‌تر قانونی یا عدم نظارت لازم تابع اجرای قانون نیستند و چنانچه اصناف مقید به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نشوند بخش تعاون در یک بازار رقابتی ناعادلانه قرار خواهد گرفت.

رییس اتاق تعاون لرستان، در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده‌ای که تعاونی‌ها ملزم به پرداخت آن هستند، گفت: تعاونی‌ها را موظف کرده‌اند که مالیات بر ارزش افزوده را به دولت بپردازند؛ و این قانون تنها مختص به تعاونی‌ها می‌شودکه در این صورت نمی‌توان انتظار بازار رقابتی عادلانه‌ای داشت.

مجید سهرابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: کالاهای تولید شده کارخانه جات توسط تعاونی‌ها و غیر تعاونی‌ها خریداری می‌شود، علاوه بر هزینه حمل و نقل که در این‌ها برابر است این تعاونی‌ها هستند که باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند و اصناف از پرداخت آن معافند.

وی افزود: تعاونی‌ها برای جبران مالیات بر ارزش افزوده یا مجبور به افزایش قیمت کالا می‌شوند و یا از سود خود صرف نظر می‌کنند که این شرایط عادلانه‌ای را رقم نخواهد زد.

رییس اتاق تعاون لرستان، تاکید کرد: با شرایط موجود بهترین راهکاراین است که دیگر بخش‌های عرضه کالا نیز مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شوند و یا اینکه تعاونی‌ها به طور موقت از پرداخت آن معاف شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز