خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خودروسازان با افزایش تولید سعی در کاهش قیمت دارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۰۰

تورم، تغییر کیفیت و شرایط خودرو از یورو ۲ به یورو ۴، اجبار به نصب دو ایربگ و نیز افزایش ارزش افزوده از سوی مجلس و دولت و افزایش ۲۵ درصدی بیمه شخص ثالثدر افزایش قیمت خودرو موثر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساخت قطعات خودرو با کیفیت بسیار بالا از اولویت های صنعت کشور است، گفت: هدف افزایش تولید خودرو و صادرات خودروهای کیفی است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو و یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو با تاکید بر تعامل صنعت کشور با کشورهای خارجی، افزود: می توان با تعامل کار را پیش برد، هرچند در موارد کمبود باید از خارجی ها کمک گرفت و در آنجا که توان داریم در بخش صادرات نقش بیشتری ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه حداکثر توان را در بخش طراحی، تحقیق و توسعه و ساخت قطعات به کار می گیریم، تصریح کرد: متاسفانه از این جهت در گذشته عقب مانده ایم اما با فعال شدن واحدهای مهندسی، طراحی و آزمایشگاه ها هم قطعات کیفی تر خواهد شد و هم جایگزین قطعات وارداتی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تورم ۴۰ درصدی گذشته و تورم کمتر از ۲۰ درصدی فعلی به معنای گران شدن عوامل تولید و طبیعی است که همه سازندگان خودشان را با این شرایط تطبیق دهند و باید همانطور که خودشان را سرپا نگه می دارند، حال مصرف کننده را نیز رعایت کنند.

وی با اشاره به عوامل افزایش قیمت خودرو، گفت: تورم، تغییر کیفیت و شرایط خودرو از یورو ۲ به یورو ۴، اجبار به نصب دو ایربگ و نیز افزایش ارزش افزوده از سوی مجلس و دولت و افزایش ۲۵ درصدی بیمه شخص ثالثدر افزایش قیمت خودرو موثر بوده است.

نعمت زاده ادامه داد: اما خودروسازان ما با افزایش تولید سعی در کاهش قیمت تمام شده دارند.

به گفته وی، تولید هشت ماهه خودرو طی سال جاری افزایش ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

نعمت زاده افزود: تورم، کمبود نقدینگی، افزایش چند برابری نرخ ارز و غیره باعثایجاد مشکلاتی برای صنعت و تولید کشور شده بنابر این از سیستم بانکی تقاضای یاری بیشتری داریم تا این مشکلات را به پای صنعتگران نگذارند.

وی گفت: بسیاری از صنایع ما در ظاهر خصوصی سازی شده اند و در واقع بابت رد دیون به دستگاه مقابل واگذار شده است و این باعثمی شود دستگاهی که صنعت را در اختیار گرفته قدر و ارزش آن را نداند.

نعمت زاده اظهار داشت: با راه اندازی تولید، خدمات، اشتغال و گردش نقدینگی فعال می شود و درآمد سرانه بالا می رود.

به گفته وی، آمار تولیدات بخش صنعت کشور در سال جاری حاکی از روند روبه رشد و حتی در برخی موارد بالای ۱۰۰ درصدی است به گونه ای که در خودرو ۷۰ درصد و در فولاد ۱۰۰ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز