خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور بیابان:

تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های بیابان زدایی حوزه دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۳۹

۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بیابان زدایی در قالب تثبیت خاک و جلوگیری از طوفان های نمکی در اطراف دریاچه ارومیه اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بیابان زدایی در قالب تثبیت خاک و جلوگیری از طوفان های نمکی در اطراف دریاچه ارومیه اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، عباس کارگر با تاکید بر اینکه اولویت مهم این دفتر اجرای طرح های مربوط به جلوگیری از بروز گرد و خاک در اطراف دریاچه ارومیه است، افزود: این اعتبارات در قالب اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به تصویب هیات دولت رسیده است.

وی اظهار داشت: در نخستین مرحله ۳۰۰ میلیارد ریال آن تا پایان سالجاری جذب و مابقی نیز تا پایان سال آینده تخصیص، جذب و هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح های متنوعی در قالب جلوگیری از طوفان های نمکی در اطراف این دریاچه اجرا می شود، گفت: نهال های مورد استفاده در این طرح مربوط به نهال های بومی منطقه هستند.

وی ساماندهی چرای دام، بذرکاری، بوته کاری، استقرار بادشکن های زنده و مرده، ایجاد هلال های آبی، مدیریت رواناب ها و چندین طرح دیگر مربوط به بیابان زدایی را از جمله طرح های در دست اجرای این دفتر در اطراف دریاچه ارومیه اعلام کرد.

کارگر ماموریت و وظیفه دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری درموضوع دریاچه ارومیه را تثبیت خاک و جلوگیری از ریزگردها در اطراف این دریاچه دانست و گفت: طرح های مربوط به این موضوع در قالب تهیه نقشه ها و طرح های مطالعات اولیه از امسال وارد فاز عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها در کنار مشارکت و مساعدت های مردمی می توان به آینده آنها خوش بین بود و انتظار داریم ظرف حداکثر پنج سال آینده شاهد بروز طوفان های نمکی در اطراف دریاچه ارومیه نباشیم.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از همکاری این مجموعه با دفتر عمران سازمان ملل و فائو در راستای بیان زدایی در کشور خبر داد و افزود: در این زمینه هم اکنون در ۱۸ استان کشور پروژه ترسیب کربن به وسعت یک میلیون هکتار در حال اجراست.

کارگر همکاری با کشورهای همسایه با مدیریت سازمان ملل را یکی از رویکردهای مهم این دفتر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل تجربه های ۵۰ ساله در موضوع مبارزه با بیابان زایی به لحاظ فنی و تجربی همکاری های تنگاتنگی با این نهاد بین المللی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز