خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن سم‌شناسی و مسمویت‌های غذایی در ایران:

در رابطه با نحوه تولید محصولات کشاورزی به مردم اطلاع رسانی شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۱۹

سال‌ها پیش در رابطه با مصرف این گونه آب‌ها وهمچنین استفاده از روغن پالم در لبنیات هشدارهای لازم به مسئولان داده شد؛ اما دولت‌ها در چند سال اخیر رویکرد مناسبی در رابطه با این موضوع نداشته‌اند

علی رغم اطلاع رسانی دررابطه با آبیاری زمین‌های کشاورزی جنوب تهران با آب‌هایی که حاوی فلزات سنگین، برخی مواد شیمیایی ناشی از شوینده‌ها و پساب‌های صنعتی است، هنوز هم وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نتوانسته‌اند کنترل اوضاع در این مناطق را به طور کامل در دست گیرند.

از طرفی باید این نکته را به خاطر داشت که میزان آلودگی در این زمین‌ها به حدی است که این آلودگی به خاک نیز نفوذ پیدا کرده است و این نکته حل این مشکل را بیش از پیش با مشکل مواجه خواهد کرد؛ همچنین نمی‌توان منکر ضررهای ناشی از مصرف این محصولات شد.

عضو انجمن سم‌شناسی و مسمویت‌های غذایی در ایران، در رابطه با استفاده از آب‌های آلوده برای آبیاری زمین‌های کشاورزی، گفت: سال‌ها پیش در رابطه یا مصرف این گونه آب‌ها وهمچنین استفاده از روغن پالم در لبنیات هشدارهای لازم به مسئولان داده شد؛ اما دولت‌ها در چند سال اخیر رویکرد مناسبی در رابطه با این موضوع نداشته‌اند.

احمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه باید در رابطه با مصرف سبزیجات جنوب شهر تهران اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد، افزود: مردم باید بدانند چه مواد غذایی را مصرف می‌کنند، باید اطلاع رسانی بیشتری در این رابطه صورت گیرد تا مردم حق انتخاب داشته باشند.

وی درر ابطه با احتمال آلودگی خاک‌های این مناطق از شهر تهران که گزینه تعویض خاک در این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: نمی‌توان منکر تاثیر پذیری خاک در این مناطق شد؛ چرا که خاک هرگونه املاحی را به خود جذب می‌کند و شاید بهتر باشد در این نقاط گیاهان دانه دار کشت شود تا آلودگی از طریق آب به گیاهان سبز منتقل نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز