خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق راه و ترابری در گفت و گو با ایلنا:

دولت سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان یارانه نان پرداخت

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۶۵

دولت می تواند نرخ عوارضی ها را ثابت نگه دارد اما باید به اندازه مابه تفاوت آن، یارانه بپردازد این در حالی است که دولت در سال گذشته تنها برای نان ۹ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرد.

وزیر اسبق راه و ترابری با بیان اینکه با بیان اینکه دولت در سال گذشته ۹ هزار میلیارد یارانه نان پرداخت، ‌ گفت: ‌ پرداخت یارانه به بخش های مختلف از نان گرفته تا ساخت آزادراه و جاده برای اقتصاد کشور شکننده است.

احمد خرم در گفت و گو با ایلنا درباره افزایش نرخ عوارضی آزادراه ها، اظهار کرد: قطعا سرمایه گذاری بر روی شبکه اتوبانی برای سرمایه گذاران صرفه و توجیه اقتصادی دارد که این توجیه اقتصادی با همان اخذ عوارض محقق می شود.

وی با بیان اینکه اگر مردم نخواهند بهای خدماتی ارائه می شود را بپردازند به توسعه هم دست نمی یابند، اظهار کرد: در کشوری مانند ترکیه که قیمت سوخت چیزی حدود ۸ هزار تومان است، ‌مردم پذیرفته اند که برای توسعه زیرساخت ها و دریافت خدمات باید این نرخ را قبول کنند. ‌

خرم ادامه داد: ‌ قطعا راهکارهای دیگری هم به غیر از افزایش نرخ عوارضی برای توجیه پذیر کردن سرمایه گذاری بر روی ساخت آزادراه ها وجود دارد اما در این صورت دولت باید یارانه آن را بپردازد.

وزیر اسبق راه و ترابری ادامه داد: ‌ دولت می تواند نرخ عوارضی ها را ثابت نگه دارد اما باید به اندازه مابه تفاوت آن، یارانه بپردازد این در حالی است که دولت در سال گذشته تنها برای نان ۹ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرد.

وی ادامه داد: ‌ یکی از راهکارهای عدم افزایش نرخ عوارضی آزادراه ها و جذب سرمایه گذار می تواند دادن زمین های دولتی به سرمایه گذار باشد یا اینکه کاربری های زمین های مجار آزادراه ها را به سرمایه گذاران بدهد که این هم نوعی یارانه محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز