خبرگزاری کار ایران

در دیدار واعظی با وزیر حوادثغیر مترقبه آذربایجان تاکید شد:

ضرورت گسترش روابط بخش خصوصی دو کشور ایران و آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۳۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با کمال الدین حیدراف وزیر حوادثغیر مترقبه جمهوری آذربایجان با تاکید بر اهمیت گسترش روابط بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان گفت: با گسترش روابط فعالان بخش خصوصی، دو کشور می توانند از ظرفیت ها و توانمندیهای طرفین به نحو بهتری بهره ببرند.

محمود واعظی مسئول کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی در دیدار با وزیر حوادثغیر مترقبه جمهوری آذربایجان و گفت: با وجود مشترکات دینی و فرهنگی و زبانی بین دو کشور ایران و آذربایجان با تلاش و اراده مقامات؛ دو کشور می توانند روابط خود را توسعه داده و جایگاه واقعی خود دست یابند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واعظی با بیان اینکه حجم روابط تجاری دو کشور تا اندازه قابل قبولی افزایش یافته است ادامه داد: تکمیل زیرساخت های مشترک در پروژه اتصال خط راه آهن ایران به شبکه راه آهن آذربایجان و اتصال شبکه برقی از جمله برنامه هایی است که دو کشور دنبال می کنند و در تلاش هستند که به زودی این پروژه ها به بهره برداری برسد.

واعظی همچنین با اشاره به منابع سرشار نفت، گاز، انرژی گفت: امیدواریم انتقال برق به جمهوری آذربایجان و اتصال شبکه سراسری برق بین دو کشور اظهار عملیاتی و بسترهای لازم برای افزایش همکاری بین شرکتهای بخش خصوصی دو کشور فراهم شود.

در ادامه این نشست وزیر حوادثغیر متقربه جمهوری آذربایجان به موضع جمهوری اسلامی ایران پس از فروپاشی شوروی سابق و حمایت از آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای استقلال یافته اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان هرگز کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران را در آن دوران سخت فراموش نمی کند.

وی ادامه داد: دو کشور با وجود داشتن ظرفیت ها و امکاناتی که دارند می توانند حجم روابط تجاری خود را تا اندازه قابل قبولی افزایش دهند.

وزیر حوادثغیر مترقبه آذربایجان همچنین از ورود تجهیزات مخابراتی و فناوریهای نوین ایران به کشور آذربایجان استقبال کرد و گفت: حجم روابط تجاری دو کشور تا اندازه قابل قبولی افزایش یافته که در این راستا باید دو طرف به منظور افزایش همکاریهای گمرکی، بانکی و تسهیل در تردد اتباع دو کشور تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز