خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران در گفتگو با ایلنا:

تعیین نرخ ثابت در بهره مالکانه کار عبثی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۶۶

تعیین فاکتورهای اقتصادی مانند بهره مالکانه به صورت دستوری از سوی دولت درست نیست و بنده با این موضوع مخالفم.

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: تعیین نرخ ثابت در بهره مالکانه کار عبثی است.

کامران وکیل، دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران؛ اظهار داشت: تعیین فاکتورهای اقتصادی مانند بهره مالکانه به صورت دستوری از سوی دولت درست نیست و بنده با این موضوع مخالفم.

وی با بیان این که تعیین نرخ ثابت در بهره مالکانه کارعبثی است، افزود: محصولات و صنایع معدنی تابع نوسانات بازار است به گونه ای که سال گذشته بهای سنگ آهن ۱۲۰ دلار بود که امسال به ۵۰ دلار رسیده البته در این موضوع هیچ کس مقصر نیست نه معدن کار و نه دولت، اما اینکه تعیین شود امسال چه میزان بهره مالکانه گرفته شود این سیستم مربوط به دوران احمدی نژاد است!

وی ادامه داد: تجربه سالهای قبل نشان داد که آنچه عنوان می شود معمولا محقق نمی شود و دادن نرخ ثابت هم تعریف خود را دارد.

وکیل تصریح کرد: در مورد نفت هم در صورتی که قیمت آن را بخواهند به عنوان مثال ۷۰ دلار تعیین کنند از وزارت نفت استعلام گرفته می شود که قیمت آن را در بودجه چقدر تعیین کنند اما در مورد سنگ آهن این گونه نیست!

دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران تصریح کرد: این درحالی است که زمانی که از معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت سوال می شود چرا بدون منطق بهره مالکانه تعیین می شود؟ وی می گوید باید به رقمی که در بودجه تعریف شده دست یابیم.

وکیل در خاتمه گفت: رقم بهره مالکانه در بودجه سال ۹۴ نباید ثابت باشد و می تواند به عنوان مثال بین هزار تا هزار و پانصد میلیارد تومان باشد و به نوعی نوسان داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز