خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

ضرورت بازنگری فعالیت رایزنان از سوی وزارات صمت و وزارت امور خارجه

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۲۶

در فعالیت رایزنان بازرگانی موازی کاری هایی وجود دارد / ارتباط و گزارش دهی رایزنان با وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت تداخل دارند به نحوی که حدود و مسئولیت آن‌ها شفاف نیست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بر ضرورت بازنگری فعالیت رایزنان از سوی وزارت صمت و وزارت امور خارجه تاکید کرد.

مسعود دانشمند، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فعالیت رایزنان و میزان موفقیت آن‌ها در کشورهای مختلف، اظهار داشت: به غیر از یکی دو کشور در سایر کشور‌ها رایزنان بازرگانی تلاش خود را کرده‌اند و تا حدودی نیز موفق بوده‌اند اما چگونگی فعالیت و گزارش دهی آن‌ها نیاز به بازنگری مجدد دارد.

وی افزود: ارتباط و گزارش دهی رایزنان با وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت تداخل دارند به نحوی که حدود و مسئولیت آن‌ها شفاف نیست.

دانشمند خاطر نشان کرد: اینکه این رایزنان برای بازاریابی از کدام وزارت خانه(صنعت و معدن و تجارت و یا خارجه) باید اعزام شوند و چگونه باید عمل کنند و به کدام وزارتخانه باید گزارش دهند هنوز مشخص نشده است.

این عضو اتاق بازرگان ایران گفت: این در حالی است که در فعالیت‌های تجاری سرعت عمل حرف اول را می‌زند اما اغلب این رایزنان با تشکل‌های مختلف ارتباط مستقیمی نداشته و توانایی اینکه سندیکای مربوطه و اتاق بازرگانی را در جریان امور قرار دهند را ندارند و نمی‌دانند باید اطلاعات بدست آمده را در اختیار وزارت صنعت، معدن و بازرگانی قرار دهند و یا در اختیار وزارت امور خارجه!

وی در پاسخ به این پرسش که معمولا برای کشورهای مختلف چند رایزن بازرگانی وجود دارد، گفت: به عنوان مثال برای کشور فرانسه ۱ رایزن بازرگانی از وزارت امور خارجه فعالیت می‌کند و برای امارات ۲ رایزن بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور خارجه که به نظر می‌رسد در این میان موزای کاری‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز