خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران؛

بازار آلمان همواره مورد توجه ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۴۴

ایران به نسبت سایر کشورها در آسیای مرکزی، افغانستان، عراق و کشورهای حوزه قفقاز وضعیت متفاوتی دارد و همکاری سه جانبه و یا چند جانبه با ایران در بازار ۳۵۰ میلیون نفری منطقه موقعیت ویژه ای خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران سابقه روابط تجاری ایران و آلمان را بسیار طولانی برشمرد و گفت: سطح مبادلات تجاری این دو کشور در سال های گذشته حدود ۶ میلیارد دلار بود که باید در فصل جدید روابط این رقم افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین شافعی در همایش تجاری ایران و آلمان با بیان اینکه در سال های گذشته بنابه دلایلی بین ایران و کشورهای اروپایی به ویژه آلمان محدودیت هایی ایجاد شده است، افزود: براساس همین محدودیت ها حجم روابط تجاری به نصف کاهش یافت که بدنبال آن دو طرف دچار لطماتی شدند.

به گفته وی، در فصل جدید روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای دنیا، آلمان نقش تعیین کننده ای می تواند داشته باشد.

وی اضافه کرد: بازار آلمان همواره مورد توجه ایران بوده و از گذشته به طور سنتی یکی از مراکز مهم صادرات خشکبار، فرش و پسته ایرانی محسوب به شمار می آمده است.

شافعی از رویکرد جدید دولت یازدهم در خصوص توسعه روابط با کشورهای مختلف خبر داد و اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی هم در همین راستا مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی ایران سپس به اثرگذاری ایران در اقتصاد منطقه اشاره کرد و گفت: ایران به نسبت سایر کشورها در آسیای مرکزی، افغانستان، عراق و کشورهای حوزه قفقاز وضعیت متفاوتی دارد و همکاری سه جانبه و یا چند جانبه با ایران در بازار ۳۵۰ میلیون نفری منطقه موقعیت ویژه ای خواهد داشت.

شافعی به راهکارهای همکاری بین ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: همکاری در زمینه توسعه صنایع کوچک و متفاوت، موضوع انرژی، توسعه حمل و نقل بویژه ریلی و اتصال به آسیای مرکزی و دریای آزاد از جمله برنامه هایی است که می توانیم با آلمان ها پیگیری کنیم، چرا که معتقدیم این کشور دارای تجربیات خوبی در این زمینه است.

رییس اتاق بازرگانی ایران مدیریت منابع آب را جزو اولویت های برنامه ششم توسعه کشور دانست و افزود: برای این مسئله استفاده از روش های نوین و مکانیزه ضروری است و همکاری با آلمان به سبب دارا بودن تجربه های کافی در این زمینه، می تواند در مذاکرات دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که داریم آلمان ها توانسته اند، میزان مصرف انرژی شان را از سوخت فسیلی به تجدیدپذیر تغییر دهند که در ایران نیز مورد توجه ویژه ماست و امیدواریم با پیگیری متفاوت نسبت به گذشته حجم مبادلات دو کشور افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز