خبرگزاری کار ایران

عباسعلی قصاعی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تمام قوانین اقتصادی کشور ضد تولید است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۸۸

قانون تجارت کشور که اکنون در دست بررسی است و عمری بالای ۷۰ سال دارد برای آن روز‌ها خوب و اثر گذار بوده است و نه برای سال ۱۳۹۳ و البته باید بگویم که بنده مخالف تغییر کلی آن هستم اما باید بگویم که قانون پس از چند سال و رو آمدن اشکالات آن نیاز به اصلاح دارد و نه تغییر کلی.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: عموم قوانین اقتصادی موجود در کشور ضد تولید است، بنابراین توصیه می‌شود برای حمایت از تولید قوانین اقتصادی کشور اصلاح شود.

عباسعلی قصاعی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص بررسی لایحه حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکل اصلی بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی رکود اقتصادی کشور است و این مشکل حل نمی‌شود مگر اینکه منابع بانک‌ها به سمت تولید هدایت شود تا تولید کشور باردیگر جان گیرد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که اصولاً تمامی قوانین ما در بخش اقتصاد کشور ضد تولید عمل می کنند و ما به خوبی می‌دانیم که قوانین برای روان سازی بخش‌های مختلف به تصویب می‌رسند اما در ایران شاهد چنین مصوباتی نبوده‌ایم. به طور مثال نیز باید به سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد که دریافت مالیات را تنها در بخش تولید دیده است و به سراغ بخش‌های دیگر از جمله بازار و خدمات کمتر می‌رود.

قصاعی اظهارداشت: بخش تولید در ایران به دلیل شفاف بودن مسائلش همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به مسئولان مالیاتی، بانکی و بیمه ای توصیه می‌شود در این خصوص تجدید نظرکنند.

وی خطاب به وزارت اقتصاد، گفت: مسئولان وزارت اقتصاد بهتر است جزیره‌ای عمل نکنند و بدانند که ما همه با هم در یک کشتی قرار گرفته‌ایم و این کشتی قرار است یک مسیر را با یک هدف طی کند. اینکه امروز بخش تولید با ۳۰ درصد توان خود مشغول به فعالیت است این هشدار را به مسئولان می‌دهد که صنعت کشور در وضعیت بسیار نا‌مطلوبی بسر می‌برد.

این فعال بخش خصوصی در ادامه به قانون تجارت کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: قانون تجارت کشور که اکنون در دست بررسی است و عمری بالای ۷۰ سال دارد برای آن روز‌ها خوب و اثر گذار بوده است و نه برای سال ۱۳۹۳ و البته باید بگویم که بنده مخالف تغییر کلی آن هستم اما باید بگویم که قانون پس از چند سال و رو آمدن اشکالات آن نیاز به اصلاح دارد و نه تغییر کلی.

قصاعی اذعان داشت: با این همه نمایندگان در زمانی که قرار است لایحه را مورد بررسی قرار دهند بهتر است به این مسائل که به آن اشاره شد توجه داشته باشند تا با رفع مشکلات تولید، اقتصاد کشور جان دوباره گیرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی علیه ایران اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها سبب شده است تا ارتباط اقتصاد ایران با دنیا کاهش پیدا کند و در بخش‌هایی همانند امور بانکی نیز به طور کلی متوقف شود. امروز برای جا به جایی پول باید به سراغ صرافی‌ها با کارمزد‌های بالا رفت که این خود موجب می‌شود تا ریسک و هزینه‌ها افزایش یابد. با این همه امیدواریم وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده ایران موفقیت‌های لازم را بدست آورند تا شاهد ارتباط دوباره با بانک‌ها و بازار‌های کشور‌های هدف باشیم.

وی در پایان گفت: البته دولت یازدهم طی یک سال گذشته با مصوبه هایی، بسیاری از آیین نامه های ضد تولید را اصلاح کرده است که جای تقدیر دارد ولی کافی نیست و باید قانون حمایت از تولید یکبار برای همیشه مسیر سنگلاخ تولید را هموار کند و کلاً کاری کنند که تولید شیرین تر از تجارت و خدمات شود تا هجوم سرمایه گذار به طرف تولید باشد، در آن صورت کیفیت و کمیت کالا بالا، قیمت آن پایین می آید، ضد تورم و در خدمت مصرف کننده خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز