خبرگزاری کار ایران

در راستای توسعه صادرات به کشورهای خلیج فارس صورت گرفت:

تولید محصولات مطابق با استاندارد جهانیBS برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۰۵

ذوب آهن اصفهان موفق شد برای اولین بارمحصولات خود را مطابق استاندارد BS تولید کند که گام مهمی در جهت توسعه صادرات خصوصاً به کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

ذوب آهن اصفهان موفق شد برای اولین بارمحصولات خود را مطابق استاندارد BS تولید کند که گام مهمی در جهت توسعه صادرات خصوصاً به کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن درگفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: محصولات ذوب آهن اصفهان به لحاظ کیفیت در سطح بازارهای جهانی قرار دارد و در کشور مطابق استاندارد جهانی ASTN نیز بی‌رقیب است، لذا علاوه بر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس جهت کشورهای اروپایی نیز برای صاردات محصولات برنامه داریم.

اردشیرسعد محمدی، با اشاره به طرح‌های توسعه ذوب آهن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هم اکنون ۱۱۰ شرکت داخلی در حوزه مقاطع ساختمانی فعال هستند، این شرکت به سمت تولید محصولاتی می‌رود که برای سایر شرکت‌ها امکان‌پذیر نباشد.

سعد محمدی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم توسعه‌ای ذوب آهن، تولید ریل است که خوشبختانه مطابق برنامه پیش می‌رود و تا آذر سال آینده محقق خواهد شد. از جمله پروژه‌های مهم دیگر این شرکت تولید تیر آهن بال پهن است که از سایز‌های کوچک تا ۳۰ امکان تولید آن فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌های توسعه پنجم وششم، باید حداقل در کشور سالی هزار کیلومتر توسعه حمل ونقل ریلی صورت می‌گرفت که نیازمند مصرف ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن ریل در سال است. با راه اندازی خط تولید ریل در ذوب آهن امکان تولید سالیانه ۴۰۰ هزار تن ریل را داریم که بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن در خصوص تولید ریل در این شرکت تصریح کرد: در سال آینده امکان تولید انواع ریل هایUIC۶۰ جهت قطارهای پرسرعت، UIC۵۴ جهت قطارهای شهری و U۳۳ در ذوب آهن وجود خواهد داشت. ضمن اینکه امکان تولید ریلUIC۸۵ نیز با تجهیزاتی که خریده‌ایم فراهم خواهد شد.

سعد محمدی با اشاره به ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی تولید در ذوب آهن گفت: جهت توسعه این شرکت یک طرح توسعه‌ای ۲ میلیون تنی نیز در نظر داریم و امیدواریم ذوب آهن در افق ۱۴۰۴ به ظرفیت تولید ۶ میلیون تن در سال دست پیدا کند.

وی جایگاه ایران در بین تولید کنندگان فولاد دنیا را رتبه پانزدهم اعلام کرد و گفت: تولید فولاد کشور باید طبق برنامه‌های توسعه برای افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن در سال برسد که البته مستلزم توسعه حمل ونقل ریلی در کشور است. از طرفی یکی از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی، وضعیت سرانه مصرف تولید فولاد است. در ایران هم اکنون مصرف فولاد به ازاء هر نفر حدود ۲۳۴ کیلوگرم است که طبق برنامه توسعه کشور باید به ۴۰۰ کیلوگرم برسد.

وی در بخشی از سخنان خود به سرمایه گذاری‌های ذوب آهن در بخش معدن اشاره کرد و گفت: تاکنون دو معدن زغال سنگ را در اختیار گرفته‌ایم و برای معادن سنگ آهن نیز برنامه ریزی کردیم.

وی ارتباط ذوب آهن با مراکز علمی و دانشگاه‌ها را مطلوب توصیف نمود و گفت: هم اکنون ۲۶ پروژه با دانشگاه‌های مختلف داریم و تلاش ما این است که از طریق این ارتباط ضمن دستیابی به دانش روز، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها را در شرکت نهادینه سازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز