خبرگزاری کار ایران

معاون اموردام جهادکشاورزی:

ماهانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۶۵

امسال پیش بینی می شود حجم صادرات گوشت مرغ به ۵۰ هزار تن و نیز تخم مرغ به همین میزان برسد و در بخش صادرات تخم مرغ شاهد رکورد شکنی خواهیم بود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی حجم صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ در سالجاری را در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار تن برآورد کرد.

به گزارش ایلنا، حسن رکنی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: امسال پیش بینی می شود حجم صادرات گوشت مرغ به ۵۰ هزار تن و نیز تخم مرغ به همین میزان برسد و در بخش صادرات تخم مرغ شاهد رکورد شکنی خواهیم بود.

وی گفت: حجم صادرات تخم مرغ سال گذشته ۳۵ هزار تن بوده است و امسال صادرات دام زنده نیز خواهیم داشت و پیش بینی این بخش بیش از ۳۰۰ هزار راس خواهد بود.

وی با اشاره به وجود مازاد تولید مرغ در کشور گفت: ماهانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که قریب ۱۰ هزار تن آن مازاد بوده و باید صادر شود.

رکنی ذخیره سازی گوشت مرغ در کشور را نیز خوب دانست و گفت: بابت تامین نیازهای شب عید نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت سه میلیون تنی بازار منطقه در بخش گوشت مرغ گفت: تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا بخش قابل ملاحظه ای از این نیاز را تامین کنند.

وی صادرات گوشت مرغ را دارای مزیت هایی نظیر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و تحصیل ارز دانست و اظهار داشت: تامین این نیاز توسط کشورهای منطقه از ایران نیز برای آنها مناسبت تر است.

رکنی، کشورهای عراق، افغانستان، ترکمستان و آسیای میانه را بازارهای گوشت مرغ ایران برشمرد و در دو ماه اخیر قریب ۲۰ هزار تن صادرات تخم مرغ به کشورهایی نظیر بحرین، عمان، افغانستان و عراق داشته ایم.

معاون وزارت جهاد کشاورزی حجم تولیدات گوشت مرغ در جهان را ۸۵ میلیون تن بیان کرد و افزود: ایران سالانه دو میلیون تن گوشت مرغ تولید دارد که این رقم با توجه به سرانه جمعیت دو برابر تولید جهانی است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید با روان سازی بازار صادرات با این مشکل مقابله و تعیین سهمیه را برطرف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز