خبرگزاری کار ایران

براساس تفاهم نامه سه جانبه صورت گرفت:

اعطای نخستین مرحله از تسهیلات صندوق مهر برای صنعت فرش

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۹۲

متقاضیان می توانند به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه مراجعه کرده و تقاضا ارایه دهند تا پس از بررسی به عنوان پشتیبان چند قالیباف تک باف تا ۱۰ نفر(قالیباف) را تحت حمایت قرار داده و در جهت تولید گام بردارند.

مرکز ملی فرش اعلام کرد: براساس تفاهمنامه سه جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق مهر امام رضا(ع) و این مرکز مبلغ ۳۸۸ میلیارد ریال تسهیلات در نخستین مرحله به تولیدکنندگان فرش پرداخت می شود.

گزارش ایلنا، معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران گفت: تفاهنمامه یادشده با هدف اشتغالزایی و هدفمندی تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش امضا شده است.

محسن حسن زاده افزود: شیوه نامه اجرایی تفاهمنامه مربوطه در ۲۶ شهریورماه به تصویب رسید و ۱۴ مهرماه امسال ابلاغ شد که به موجب آن مبلغ ۳۸۸ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) برای این منظور اختصاص یافت.

به گفته وی، متقاضیان می توانند به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه مراجعه کرده و تقاضا ارایه دهند تا پس از بررسی به عنوان پشتیبان چند قالیباف تک باف تا ۱۰ نفر(قالیباف) را تحت حمایت قرار داده و در جهت تولید گام بردارند.

حمایت مالی مزبور برای هر فرد متقاضی به میزان ۵۰ میلیون تومان به بالا بوده و با نرخ سود چهار درصد است.

نرخ سود تسهیلات در طرح های حمایتی، بخش های مشابه تا سطح ۲۱ درصد اعلام شده است.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی هفت ماهه امسال(فروردین تا مهرماه) سه هزار و یکصد تن فرش دستباف به ارزش ۱۶۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

فرش دستباف صادراتی از نظر ارزش و وزن نسبت به دوره مشابه در سال ۹۲ به ترتیب ۱۶ و ۱۴ درصد رشد نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز