خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یک شرکت فولادی در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

ضرورت افزایش تعرفه گمرکی واردات فولاد برای مقابله با دامپینگ

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۴۹

برخی از تجار ما نیز برای کسب سود بیشتر این محصولات را وارد ایران می‌کنند اما دولت می‌تواند با وضع مالیات‌ها و تغییر در سود بازرگانی و تعرفه‌ها واردات محصولات فولادی را محدود کند.

مدیرعامل یک شرکت فولادی در کشور بر ضرورت افزایش تعرفه گمرکی واردات فولاد برای مقابله با دامپینگ چینی ها تاکید کرد.

اسدالله فرشاد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تولیدات آهن و فولاد کشور، اظهار داشت: در حال حاضر پتانسیل خوبی برای تولید آهن و فولاد وجود دارد اما با توجه به اینکه پروژه‌های ساخت وساز کارخانجات ما شتابی نداشته و پروژه‌های جدیدی نیز شروع نشده است و با عنایت به اینکه ظرفیت تولید مقاطع میلگرد و تیرآهن در مجموعه ذوب‌آهن ایران تقاضای داخلی ما را جوابگوست و کیفیت خوبی هم دارند واردات آن توجیه قابل قبولی ندارد.

وی در خصوص قیمت ها نیز افزود: در حال حاضر محصولات فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و فولاد خراسان و آلیاژی ایران به لحاظ قیمت با کاهش نیز مواجه شده و در کف قیمتی قرار دارد.

فرشاد با بیان اینکه در مجموع کشورهای حوزه خلیج فارس میلگرد با قیمت پایینی عرضه می‌شود، افزود: دولت در این کشور‌ها برای توسعه بازار‌هایشان نه تنها به تولید کننده سوبسید می‌دهد بلکه در خصوص مالیات و حقوق دولتی نیز به گونه‌ای سیاست‌گذاری می‌کنند تا کارخانجات بتوانند به تولیدات خود ادامه دهند.

فرشاد در خصوص مساله دامپینگ چینی‌ها، گفت: در حال حاضر این کشور با قیمت پایینی محصولات خود را عرضه می‌کند تا سهم بیشتری در بازارهای جهانی به دست ‌آورد و برخی از تجار ما نیز برای کسب سود بیشتر این محصولات را وارد ایران می‌کنند اما دولت می‌تواند با وضع مالیات‌ها و تغییر در سود بازرگانی و تعرفه‌ها واردات محصولات فولادی را محدود کند و به نوعی از تولیدکننده داخل حمایت کند تا سقف موجودی انبارهایی که در حال حاضر افزایش داشته کنترل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز