خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

نخستین کارخانه شمش منیزیم خاورمیانه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۰۹

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۹ آغاز و امروز این پروژه به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس در استان خراسان جنوبی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۹ آغاز و امروز این پروژه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایلنا، فرامرز کافی ظرفیت تولید این کارخانه را سالانه شش هزار تن عنوان کرد و گفت: شرکت شمش فلز رویال به عنوان نخستین تولیدکننده شمش منیزیم در ایران و خاورمیانه با هدف بی‌نیاز کردن کشور از واردات منیزیم راه اندازی شده است.

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس با بیان اینکه دانش فنی ساخت این کارخانه به صورت ۱۰۰درصد بومی و با استفاده از دانش فنی محققان و مخترعان کشور بوده است، عنوان داشت: با بهره‌برداری کامل از خط تولید برای ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

کافی با اشاره به اینکه این پروژه قرار بود تا پایان سال ۹۱ به بهره برداری برسد، گفت: به دلیل تامین نشدن سرمایه در گردش به ناچار بهره‌برداری کامل ازخط تولید به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه شمش منیزیم در صنایع خودرو سازی، آلومینیوم، هوافضا و صنایع بسته‌بندی کاربرد دارد، خاطر نشان کرد: می‌توان پس از بهره‌برداری، هر صنعت وابسته به منیزیم را در استان پایه‌ریزی و سبب رونق اقتصادی و همچنین ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز