خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن برنج کشور در گفتگو با ایلنا:

نبود آمار دقیق، معضل برنج است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۳۹

مشکل اصلی برنج نبود آمار دقیق است، به طوری که سازمان‌های مختلف آمار متفاوتی از میزان تولید، مصرف سرانه و نیاز واقعی به این محصول را ارائه می‌دهند.

دبیر انجمن برنج کشور در رابطه با واردات برنج گفت: واردات برنج در ۶ ماهه دوم سال به منظور تنظیم بازار این محصول ممنوع است.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ممنوعیت واردات در فصل برداشت و تاثیر آن در بازارمصرف این محصول، اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت واردات که باید از ۹۳/۷ / ۲۶ اجرایی می‌شد، در ماه آبان حدود ۹۲ هزار تن برنج وارد کشور شده است.

وی بااشاره به اینکه ثبت سفارش زمان مشخصی دارد؛ اما تحویل کالا در زمان مشخصی صورت نمی‌گیرد، افزود: در زمان ثبت سفارش زمان دقیق تحویل کالا مشخص می‌شود؛ اما مساله این است که عوامل بسیاری در این تاریخ تاثیر گزارند.

علیزاده شایق بیان داشت: مسائل مربوط به حمل و نقل و مسائل بین المللی در تاریخ تحویل کالای سفارشی تاثیر گزار است بنابر این اینکه بگوییم چرا در ماه آبان این میزان برنج وارد کشور شده است منطقی نیست.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی برنج نبود آمار دقیق است، به طوری که سازمان‌های مختلف امار متفاوتی از میزان تولید، مصرف سرانه و نیاز واقعی به این محصول را ارائه می‌دهند.

علیزاده شایق، گفت: در ۶ ماهه اول سال ۷۷۰ هزار تن برنج داخل کشور شده است، تا الان هم میزان واردات به ۹۰۰ هزار تن رسیده است.

دبیر انجمن برنج کشور با اشاره به اینکه طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۲ حدود دو میلیون تن برنج تولید شده است، افزود: با توجه به انبار شدن بخش قابل توجهی از برنج تولید داخلی درانبار، در فروردین ۹۳ حدود ۹۰۰ هزار تن ثبت سفارش انجام شده است که باید دید این میزان سفارش بر چه اساسی و با توجه به چه مقدار نیاز داخلی به برنج وارداتی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز