خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با ایلنا:

کاهش ۱۷ درصدی صادرات به عراق در ۸ ماهه سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۰۵۷

بیشترین کاهش در زمینه صادرات مصالح ساختمانی و به خصوص کاشی، سرامیک و سیمان بوده اما در زمینه صادرات مواد غذایی کاهشی نداشته‌ایم.

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران از کاهش ۱۷ درصدی صادرات طی ۸ ماهه سال ۹۳ خبر داد.

مجید قرباتی فراز، مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از ابتدی سال تا پایان آبان ماه رقمی به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا به عراق صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی ۴۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که با توجه به میزان صادرات کالا و خدمات در مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ درصد کاهش در صادرات روبرو شدیم.

قربانی فراز علت اصلی این کاهش صادرات را ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور و حضور داعش عنوان کرد و گفت: بیشترین کاهش در زمینه صادرات مصالح ساختمانی و به خصوص کاشی، سرامیک و سیمان بوده اما در زمینه صادرات مواد غذایی کاهشی نداشته‌ایم.

گفتنی است؛ ارزش کل واردات عراق از جهان ۱.۵ برابر ارزش کل صادرات ایران به جهان است و ارزش صادرات ما به عراق ۲۲.۵ برابر ارزش واردات آن است و طی ۱۰ سال گذشته صادرات ایران به عراق ۲۳.۵ درصد افزایش یافته و این کشور به عنوان اولین کشور هدف صادرات ایران محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز