خبرگزاری کار ایران

جمشید عدالتیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حمایت از تولید باید منطقی باشد / کالایی تولید شود که صرفه اقتصادی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۰۷۷

برنامه حمایتی دولت باید از صنایعی باشد که موجب توسعه اقتصاد و ارتقاء تکنولوژی کشور شود. اینکه ما شاهد هستیم ۳۰درصد تولید کشور هم اکنون در حال فعالیت است خود نشان از تفکر اشتباه دولت‌ها تا به امروز بوده است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر می‌خواهیم کشوری باشیم که در صنعت و تولید حرفی برای گفتن داشته و کالاهای تولید ایران بتواند با کالاهای تولیدی دیگر کشور‌ها رقابت کند بهتر است نگاه‌مان را به تولید تغییر دهیم

جمشید عدالتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص حمایت دولت از تولید، گفت: حمایت از تولید یک اصل است اما این حمایت از تولیدی باشد که برای کشور صرفه اقتصادی داشته باشد. یعنی اگر ما نیاز ضروری به تولید آن کالا در کشور نداریم بهتر است حمایت از آن صنعت را‌‌ رها کنیم و به سراغ صنایعی برویم که اولا برای کشور ضروری است و دوما صرفه اقتصادی به همراه دارد.

وی ادامه داد: این روز‌ها اگر نگاهی به صنعت تولید کشور داشته باشیم به این مهم پی می‌بریم که تولید بسیاری از کالا‌ها در داخل به سود اقتصاد کشور نیست اما دولت تلاش دارد از آن صنعت نیز حمایت کند که این به طور کلی منطقی نیست.

این کار‌شناس اقتصادی اذعان داشت: ‌ برنامه حمایتی دولت باید از صنایعی باشد که موجب توسعه اقتصاد و ارتقاء تکنولوژی کشور شود. اینکه ما شاهد هستیم ۳۰درصد تولید کشور هم اکنون در حال فعالیت است خود نشان از تفکر اشتباه دولت‌ها تا به امروز بوده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ‌ در تمامی کشور‌ها دولت‌ها وضعیت تولید را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از بررسی‌ها اقدام به ساماندهی می‌کنند اما ما در ایران اینگونه عمل نمی‌کنیم.

عدالتیان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم کشوری باشیم که در صنعت و تولید حرفی برای گفتن داشته و کالاهای تولید ایران بتواند با کالاهای تولیدی دیگر کشور‌ها رقابت کند بهتر است نگاه‌مان را به تولید تغییر دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز