خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی جهاد کشاورزی:

۳۴ هکتار از اراضی بیابان است / سهم بخش کشاورزی در اقتصاد ۱۴ درصد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۴۸

مؤسسه آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار هکتار فضای آموزشی صاحب یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تخصصی کشاورزی در سطح خاورمیانه است، ۱۲ مرکز آموزشی علمی کاربردی کشاورزی مربوط به بخش خصوصی در سراسر کشور و جذب حدود ۹ هزار نفر دانشجو در ۶۵ کد رشته محل علمی کاربردی کشاورزی از ظرفیت‌های آموزشی این موسسه است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی جهاد کشاورزی گفت: سهم بخش کشاورزی در اقتصاد ۱۴ درصد و در اشتغال حدود ۲۵ درصد و ۱۲ درصد از ارزش افزوده به این بخش اختصاص دارد، همچنین ۸ میلیون هکتار از اراضی زراعی آبی و ۱۰ میلیون هکتار دیم و ۸۵ میلیون هکتار مرتع و ۱۴.۲ میلیون هکتار آن جنگل و ۳۴ میلیون هکتار بیابان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جلال‌الدین بصام در نشست خبری، دررابطه با سیاست موسسه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به این سیاست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی تمامی برنامه‌های خود را اعم از اجرای دوره و طراحی سرفصل‌های آموزشی به این سمت سوق داده شده و اولویت پذیرش امسال هم براساس این سیاست تنظیم شده است.

وی بیان داشت: مؤسسه آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار هکتار فضای آموزشی صاحب یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تخصصی کشاورزی در سطح خاورمیانه است، ۱۲ مرکز آموزشی علمی کاربردی کشاورزی مربوط به بخش خصوصی در سراسر کشور و جذب حدود ۹ هزار نفر دانشجو در ۶۵ کد رشته محل علمی کاربردی کشاورزی از ظرفیت‌های آموزشی این موسسه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ مرکز مجری دوره‌های علمی کاربردی کشاورزی در سراسر کشور است، اظهار داشت: این موسسه شامل ۸۵۸ کلاس درس، ۲۴۲ آزمویشگاه، ۱۴۶ کارگاه آموزشی و ۳۷ پایلوت مجهز مانند گیاهان دارویی است و بیش از ۵۶۰۰ هکتار عرضه و مزارع آموزشی مانند انواع گلخانه‌ها، استخرهای پرورش ماهی و غیره از دیگر توانمندی‌ آموزش کشاورزی در این موسسه است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی جهاد کشاورزی بیان داشت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۱۵۱ نفر دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل در مراکز آموزش جهاد کشاورزی هستند که در بهمن‌ماه امسال حدود ۹ هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند و تاکنون در مجموع ۹۸ هزار و ۴۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

بصام با اشاره به ماده ۲۱ قانون افزایش بهره‌وری و تکمیل آن در دبیرخانه موسسه اشاره کرد و گفت: براساس این ماده، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی موظفند تعداد رشته و ترکیب جنسیتی دانشجویان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی خود را قبل از اعلام پذیرش، براساس نیاز سنجی و مدیریت منابع انسانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، ساماندهی کنند.

وی اظهارداشت: در موسسه، ۱۹۷۴ کارمند و ۸۰ نفر هیأت علمی است و این موسسه دارای حدود ۱۳۰۰ نفر مدرس و ۲۵۰۰ نفر مدرس که از خارج موسسه برای تدریس دعوت می‌شوند و ملاک آنها خبره بودن و آشنایی با کار و توانایی تدریس است.
وی با اشاره به تجلیل از ۶۴ کشاورز نمونه با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران که فردا برگزار می‌شود، گفت: این کشاورزان صلاحیت مدرس شدن را دارند و تمامی این افراد کارت مدرسی دریافت می‌کنند و به جمع ۲۵۰۰ نفر مدرس مذکور می‌پیوندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز