خبرگزاری کار ایران

تازه ترین آمار از تجارت خارجی منتشر شد؛

افزایش ۱۷.۷۲ درصدی صادرات غیر نفتی و ۱۴.۹۸ درصدی واردات در نه ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۳۳

در نه ماهه سال جاری ۳۵ میلیارد و ۱۴۵میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۳۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون دلار هم وارد کشورمان شده است.

تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی ایران منتشر شد که این آمار از افزایش آهنگ رشد صادرات غیرنفتی کشورمان در برابر واردات حکایت دارد بنابراین صادرات غیرنفتی ۱۷.۷۲ درصد و واردات ۱۴.۹۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، در نه ماهه سال جاری ۳۵ میلیارد و ۱۴۵میلیون دلار انواع کالا صادر و به میزان ۳۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون دلار هم وارد کشورمان شده است.

بنابراین گزارش، مهمترین نکته در خصوص آمار تجارت خارجی نه ماهه کشورمان افزایش آهنگ رشد صادرات غیرنفتی و کاهش رشد واردات برای دومین ماه متوالی است، به نحوی که در مدت یادشده رقم رشد صادرات غیرنفتی به ۱۷.۷۲ درصد و واردات به ۱۴.۹۸ درصد رسید.

اقلام عمده صادرات غیرنفتی در مدت یادشده شامل پروپان مایع شده، متانول و بوتان مایع شده بوده و عمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم ۳.۳۸ درصدی از کل ارزش واردات، ذرت با ۳.۱ درصد، برنج با ۲.۹۱ درصد،، کنجاله سویا با ۲.۶۱ درصد و وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب با ۲.۵۶ درصد اختصاص دارد و عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران هم در نه ماهه امسال به ترتیب شامل امارات متحده عربی، چین، کره جنوبی و ترکیه بوده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز