خبرگزاری کار ایران

وزیر جهادکشاورزی در مراسم تجلیل از ۶۴ کشاورز نمونه برتر کشور:

امنیت غذایی به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۵۵۹

اکنون در تلاش هستیم در برخی محصولات کشاورزی که کمتر در بازارهای جهانی حضور داشتیم بتوانیم حضور فعال تری پیدا کنیم به طوری که هم اکنون لبنیات از جمله شیر و فرآورده های لبنی بیش از تقاضا تولید می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد لذا امیدواریم این روند حمایتی از بخش کشاورزی ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی در مراسم تجلیل از ۶۴ کشاورز نمونه برتر کشور که با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: بهره برداران بخش کشاورزی سال گذشته ۱۰ درصد بارندگی کمتر از سال ماقبل آن(۹۱) و در کنار آن دو شوک اقلیمی سرمازدگی در اواخر زمستان و گرمازدگی در تابستان را داشتند اما با این حال گندمکاران ما توانستند نسبت به سال زراعی گذشته دو میلیون تن بیشتر گندم تولید کنند.

وی اظهار داشت: امسال ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده این در حالی است که در سال زراعی گذشته تنها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

حجتی تاکید کرد: این رکوردها و افزایش تولید ما را امیدوار می کند با وجود سطوح کمی که به کشت گندم اختصاص داده ایم با دانش و ابزار روز بتوانیم در بخش عمده تولیدات کشور با افزایش تولید مواجه شویم و مشکلاتی که در بخش تامین غذای کشور داریم را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در تلاش هستیم در برخی محصولات که کمتر در بازارهای جهانی حضور داشتیم بتوانیم حضور فعال تری پیدا کنیم به طوری که هم اکنون لبنیات از جمله شیر و فرآورده های لبنی بیش از تقاضا تولید می شود.

به گفته وی، ۴۶۸ تن لبنیات معادل شیر و فرآورده های لبنی امسال به خارج کشور صادر شده که نشان می دهد ۱۰۰ هزار تن از سال قبل بیشتر بوده است.

وی درباره صادرات مرغ نیز گفت: هم اکنون دو میلیون تن مرغ در کشور تولید می شود که ایران ظرفیت افزایش این تولید به ۳ میلیون تن را دارد و این در حالی است که سال گذشته ۳۰ هزار تن از این محصول صادر شده و با تلاش های صورت گرفته امسال میزان صادرات مرغ به ۵۱ هزار تن رسیده است.

وزیر جهادکشاورزی درخصوص میزان صادرات تخم مرغ نیز گفت: با اقدامات صورت گرفته صادرات تخم مرغ از ۲۴ هزار تن سال گذشته امسال به ۳۷ هزار تن رسیده است.

حجتی افزود: وزارت جهادکشاورزی در زمینه حفظ آب و خاک، تامین آب مورد نیاز و بهره برداری مناسب از آن برنامه هایی را به طور جدی در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته(۹۲) ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به بخش آب و خاک، تامین آب و بهره برداری از آن اختصاص یافت اما با عنایت دولت یازدهم امسال این رقم به ۴۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: سهم تخصیص بودجه به بخش آب و خاک، تامین آب و بهره برداری از آن امسال مناسب بوده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

حجتی در زمینه مکانیزاسیون نیز گفت: مکانیزاسیون در بخش های مختلف شیلات، امور دام، زراعت، باغبانی رشد مناسبی دارد به طور مثال در شش ماهه اول سال ۹۲،۳۸۰۰ تراکتور و ۶۰ درصد کمباین داشته ایم این در حالی است که در شش ماهه دوم سال ۹۲ با تخصیص اعتبارات مناسب به این بخش تعداد تراکتورها به ۱۳۸۶۰ دستگاه و ۲۷۰ دستگاه کمباین دست یافته ایم.

وی ادامه داد: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند که امیدواریم با پشتیبانی های به عمل آمده از سوی دولت بتوانیم بخشی از مشکلات آنان را برطرف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز