خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد ترکیه خبر داد:

گسترش حجم روابط تجاری با امضای توافق نامه تجارت ترجیحی

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۹۵

فهرست اقلامی که با تعرفه‌های جدید بین دو کشور مشخص شده که اغلب تعرفه‌ها صفر خواهد بود از فردا قابل اجراست.

وزیر اقتصاد ترکیه از گسترش حجم روابط تجاری ایران و ترکیه با امضای توافق نامه تجارت ترجیحی ایران وترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیهات زیپکچی وزیر اقتصاد ترکیه در مراسم امضای توافق نامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه گفت: بالاخره پس از یازده سال مذاکره این توافق نامه به امضا رسید و از فردا قابل اجرااست.

وی افزود: فهرست اقلامی که با تعرفه‌های جدید بین دو کشور مشخص شده که اغلب تعرفه‌ها صفر خواهد بود از فردا قابل اجراست.

وی ادامه داد: ما از مواضع ایران در مقابل کشورهای ۱ + ۵ حمایت می‌کنیم و امیدواریم تجارت با پولهای ملی دو کشور بتواند در تجارت فی مابین موثر باشد.

وی گفت: ما می‌توانیم با سرمایه گذاری مشترک در کشورهای ثالثاز طریق بخش خصوصی اقدام کنیم.

ریپکچی افزود: در بهمن ماه نمایشگاه مشترکی بین دو کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در زمانی که هیچ کشوری حاضر به فروش دارو به ایران نبود، کشور ترکیه به ایران دارو می‌فروخت و این کار مستلزم دریافت مجوز از کشورهایی بود که ایران را تحریم کرده بودند.

وی افزود: تمام کشورهای اطراف ما نظیر عراق، آذربایجان روسیه و گرجستان قیمت سوخت از ترکیه ارزان‌تر است و هیچ کشوری بحثمابه التفاوت سوخت را مطرح نمی‌کند و مصلحت نیست که زمانی که دو کشور بحثحجم اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری را مطرح می‌کنند بحثسوخت کامیون‌ها مطرح شود.

وی همچنین به جاده خوی اشاره کرد و گفت: باید این جاده تکمیل شود تا منجر به گسترش تجارت شود.

وی در خاتمه گفت: می‌توان به صورت ماهانه کمیته‌های فنی را در خصوص بررسی فهرست اقلام تجارت ترجیحی تشکیل داد ودر هر جلسه مواد فنی که باید اضافه شود مورد جمع بندی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: شرکتهای ایرانی می‌توانند در شهر وان به شکل آزمایشی محصولات خود را صادر کنند و گمنام نمانند وخود را به سایرین معرفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز