خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت خبر داد:

ایجاد پنجره واحد در گمرکات مرز ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۱۷

به دلیل تحریمها محدودیتهایی وجود دارد که می توان از طریق استفاده از پول ملی و حذف دلار از سوی ۸ بانک خصوصی و چند بانک دولتی اقداماتی در این خصوص انجام داد.

وزیر صنعت معدن و تجارت ایران از ایجاد پنجره واحد در کمرکات مرزی ایران و ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا نعمت زاده در مراسم امضای توافق نامه ترجیحی بین دو کشور ایران و ترکیه گفت: با ایجاد پنجره واحد نیازی به بررسی مجدد کالاها بین دو کشور نیست و تسهیلات برای سرمایه گذاران و رفت و آمد تجار فراهم می شود.
وی افزود: یکی از موضوعات اصلی در این بین بحثتعرفه هاست که خوشبختانه با اعلام تجارت ترجیحی تسهیلات لازم دراین زمینه بوجود آمد.

وی گفت: همچنین احتمال توافق بر استفاده از پول ملی دو کشور به جای دلار وجود دارد.
وی با اشاره به ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین مرز ایران و ترکیه گفت: این موضوع از سالها پیش مطرح بود که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

نعمت زاده گفت: با بررسی های صورت گرفته تا چند سال آینده میزان تجارت ایران و ترکیه به سی میلیارد دلار خواهد رسید و از ۱۱ دی ماه مصادف با اول ژانویه ۲۰۱۵ توافق نامه تجارت ترجیحی در ایران و ترکیه قابل اجرا خواهد بود. در فهرست اقلام تجارت ترجیحی بین دو کشور ۱۲۵ فقره تعرفه از سوی ایران مطرح شده و ۱۴۰ فقره تعرفه از سوی ترکها مطرح شده که مورد موافقت قرار گرفته.

نعمت زاده تصریح کرد: باید تلاش کرد با کمک هم روابط اقتصادی محکم و دراز مدتی ایجاد شود البته گاهی این روابط به اوج خود رسیده وگاهی کاهش داشته.

همچنین وزیر صنعت با اشاره به برقراری نظام بانکی فعال بین دو کشور گفت: به دلیل تحریمها محدودیتهایی وجود دارد که می توان از طریق استفاده از پول ملی و حذف دلار از سوی ۸ بانک خصوصی و چند بانک دولتی اقداماتی در این خصوص انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز