خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

پساب سه طرح شرق کارون به تالاب شادگان ریخته می‌​شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۰۳

پساب سه طرح شرق کارون به تالاب شادگان ریخته می‌​شود. این در حالی است که کانالی در سال ۷۹ مطرح و اجرا شده و قرار بود پساب​‌ها از طریق این کانال به دریا منتقل شود اما به دلیل خشک شدن بخشی از تالاب، مردم منطقه موافق این اقدام نیستند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرار است در یک بررسی علمی و کار‌شناسی پساب​هایی که وارد تالاب شادگان می‌​شود مورد ارزیابی قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی در جلسه​ شورای اداری استان خوزستان که با حضور معاون اول رییس‌جمهور در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای احیا و به‌سازی ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان با وزارت نیرو به توافق رسیدیم.

وی افزود: در بحثکشاورزی اراضی کشاورزی بهره​وری پایینی دارند و اگر به روش سنتی آبیاری شوند، روز به روز شاهد پایین​‌تر آمدن بهره​وری آن‌ها خواهیم بود و به دلیل وضعیتی که زمین​‌ها از نظر آمادگی پایین دارند، تولیدات کشاوزی کاهش می‌​یابد.

وی ادامه‌داد: در صورتی که زمین​‌ها آماده شوند و آب‌رسانی به اراضی کشاورزی صورت گیرد، قادر خواهیم بود ظرفیت تولید را افزایش دهیم؛ به‌طوری‌که در فاز نهایی طرح احیا و به‌سازی اراضی کشاورزی استان ۹ میلیون تن محصولات خام کشاورزی تولید خواهد شد که می‌​توان این محصولات را به انواع مختلف فراوری کنیم.

وزیر کشاورزی در خصوص ریخته شدن پساب به تالاب​‌ها، از جمله تالاب شادگان گفت: پساب سه طرح شرق کارون به تالاب شادگان ریخته می‌​شود. این در حالی است که کانالی در سال ۷۹ مطرح و اجرا شده و قرار بود پساب​‌ها از طریق این کانال به دریا منتقل شود اما به دلیل خشک شدن بخشی از تالاب، مردم منطقه موافق این اقدام نیستند.

حجتی اظهارکرد: آبی که اکنون برای احیای تالاب در نظر گرفته ​شده، آب شیرینی است که از کارون برداشت و وارد تالاب می‌​شود و این اقدام به این دلیل انجام می‌​شود که تالاب مشکل آب دارد.

وی ادامه‌داد: در صورتی که از نظر کار‌شناسان محیط زیست مشکل زیست محیطی نداشته باشد، به دریا منتقل نشود. امیدوار هستیم با پشتوانه​ای که دولت دارد اقداماتی که نقش بسیاری در توسعه استان داشته باشند، به سرانجام برسد که مشارکت مردم در این زمینه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز