خبرگزاری کار ایران

طی ۹ ماه گذشته به وقوع پیوست؛

کسری ۹،۲۵۵ میلیون یورویی تراز بازرگانی خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۶۷

در مدت مذکور، ارزش واردات۶۰.۰۷ درصد از ارزش کل مبادلات خارجی کشور را به خود اختصاص داده است که این نسبت در مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد بوده است.

تراز بازرگانی خارجی طی نه ماهه سال ۱۳۹۳ با کسری ۹,۲۵۵ میلیون یورو(معادل کسری ۱۲,۸۹۳ میلیون دلار) مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا و بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی بدون احتساب میعانات گازی، طی نه ماهه سال ۱۳۹۳، رقم ۱۹,۷۰۷ میلیون یورو(معادل

۲۵,۵۶۹ میلیون دلار) و ارزش کل واردات نیز در این مدت، نزدیک به ۲۸,۹۶۲ میلیون یورو(معادل ۳۸,۴۶۲ میلیون دلار) بوده است که با مقایسه این ارقام، تراز بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران(بدون احتساب صادرات نفت خام و سایر موارد مندرج در توضیح کالاهای غیرنفتی) طی نه ماهه سال ۱۳۹۳ با کسری ۹,۲۵۵ میلیون یورو(معادل کسری ۱۲,۸۹۳ میلیون دلار) مواجه بوده است.

در مدت مذکور بنابر این ارقام، ارزش واردات۶۰.۰۷ درصد از ارزش کل مبادلات خارجی کشور را به خود اختصاص داده است. این نسبت در مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد بوده است.

در این مدت، تراز بازرگانی خارجی کشور(بدون احتساب نفت، گاز و خدمات) با ۸۳ کشور دنیا، منفی و با ۹۷ کشور دیگر مثبت بوده است. پنج کشور طرف معامله با بیشترین تراز تجاری مثبت و منفی، شامل امارات متحده عربی، جمهوری کره، چین، آلمان و سوئیس بوده است.

طی نه ماهه سال ۱۳۹۳، متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی، مبلغ ۳۴۷ یورو(معادل ۴۵۰ دلار) و متوسط قیمت یک تن کالای وارداتی ۹۸۱ یورو(معادل ۱,۳۰۳ دلار) بوده است که به این ترتیب، رابطه مبادله بازرگانی خارجی ایران، رقم ۰.۳۵ خواهد بود.

شایان ذکر است که متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی(دلار) نسبت به مدت مشابه سال قبل، با ۱۴.۸ درصد افزایش و متوسط قیمت یک تن کالای وارداتی(دلار) با ۱۲.۴۹ درصد کاهش در ارزش دلاری، مواجه بوده است.

گفتنی است؛ صادرات قطعی با احتساب میعانات گازی با افزایش ۵.۱۲ درصدی در وزن و افزایش ۱۷.۷۲ درصدی در ارزش دلاری مواجه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز