خبرگزاری کار ایران

مسوول امور استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت:

تعاون روستایی پیشگام در اجرای سیاستهای کشاورزی دولت

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۰۶

در فرآیند باز مهندسی خدمات حوزه کشاورزی، تعاون روستایی از جایگاه خاصی برخوردار است که این مهم با تقویت و انسجام اتحادیه های تعاونی از شتاب مضاعفی برخوردار می شود.

مسوول امور استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تعاون روستایی پیشگام اجرای سیاستهای کشاورزی دولت یازدهم به منظور بهره وری در اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد وحید قلفی در مراسم معارفه رییس سازمان تعاون روستایی استان مرکزی؛ گفت: کشور شرایط و روزهای حساسی را می گذراند و توسعه کشاورزی می تواند گامی ارزنده در دستیابی به اهداف توسعه پایدار باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی، ارتقای شاخص های اقتصادی کشاورزی در دولتها است و باید ظرفیتهای موجود این بخش را به میدان فعالیت و تولید روانه کرد.

قلفی بیان کرد: تکمیل زنجیره تولید در روستاها و تقویت بازاریابی محصول از مهمترین راهکارهای دستیابی به اقتصاد پایدار کشاورزی است که در این حوزه دولت یازدهم فعالیتهای اثرگذاری داشته است.

عضو هیات مدیره تعاون روستایی کشور افزود: تامین امنیت غذایی و استفاده از ظرفیتهای اقتصادی بخش کشاورزی همواره از دغدغه های اساسی دولتها است که در این حوزه می توان با فعال سازی شبکه های تعاونی روستایی گامهای ارزنده ای برداشت.

قلفی اظهار کرد: ابلاغ قانون تمرکز وظایف قانونی کشاورزی بویژه تنظیم بازار از جمله وظایف جدیدی است که تعاون روستایی بر عهده گرفته است.

وی گفت: در فرآیند باز مهندسی خدمات حوزه کشاورزی، تعاون روستایی از جایگاه خاصی برخوردار است که این مهم با تقویت و انسجام اتحادیه های تعاونی از شتاب مضاعفی برخوردار می شود.

مسوول امور استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اضافه کرد: جهاد کشاورزی کار خرید و پشتیبانی ۱۵ محصول اساسی کشاورزی در کشور را آغاز کرده است که در سالیان گذشته این رقم در حد دو محصول بود.

قلفی تاکید کرد: بهره برداران کشاورزی در روستاها باید آموزش های تشکل محور را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند دولت را در کاهش تصدی گری در این بخش یاری کنند.

عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: یکپارچه سازی وظایف قانونی اتحادیه ها و تعاونی های روستایی در کشور از جمله اولویتهای اساسی این سازمان و درحال اجراست.

قلفی افزود: روستاها کانون تولید و خودکفایی کشور در حوزه تامین امنیت غذایی هستند که سیاستهای تشویقی دولت از جمله حمایتهای مالی و تسهیلاتی می تواند نوید بخش توسعه پایدار اقتصادی در بخش کشاورزی باشد.

در این نشست «محمد همتی» با حکم مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور به سمت رییس تعاونی روستایی استان مرکزی معرفی و از خدمات مدیر سابق قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز