خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی:

علاقه‌ای به مصاحبه با ایلنا ندارم / تایید صلاحیت کاندیداتوری ۴۰ نفر

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۳۴

هیئت رییسه پس از استعلامات مختلف از سازمان‌های مربوط در رابطه با برگزاری این انتخابات در جواب با این پاسخ روبرو شد که که توجیهی برای تاخیر در انتخابات نیست اما باز هم این انتخابات به تاخیر افتاده است.

پس از دوبار وقفه غیر قانونی به بهانه اجرای قانون در برگزاری انتخابات اتاق تعاون ایران، صبح امروز رییس هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی اعلام کرد که انتخابات اتاق تعاون درزمان مقرر برگزار خواهد شد و از این بابت نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

بعد از ابلاغ اصلاحیه قانون اتاق تعاون تمامی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها موظف شدند اساسنامه خود را مطابق با قانون تغییر دهند که به دلایل مختلف این امرتا زمان برگزاری انتخابات در تاریخ اصلی که در شهریور ماه بوده است، انجام نشد، پس از آن عدم تطبیق اساسنامه خود بهانه‌ای به دست هیئت رییسه داد تا این انتخابات در تاریخ مقرر دوم در ماه آبان نیز برگزار نشود.

لازم به ذکر است که هیئت رییسه پس از استعلامات مختلف از سازمان‌های مربوط در رابطه با برگزاری این انتخابات در جواب با این پاسخ روبرو شد که که توجیهی برای تاخیر در انتخابات نیست اما باز هم این انتخابات به تاخیر افتاده است.

هیات مدیره ای که راه خودش را می رود

سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیش‌تر در این رابطه اعلام کرد که " دوره حضورهیئت مدیره قبلی اتاق تعاون شهریور ماه امسال پایان یافته و بنا بود که در مهرماه انتخابات اتاق تعاون برگزار شود؛ " اما به دلیل شبهه‌ای که در یک ماده قانونی به وجود آمد و ضرورت داشت تا با اساسنامه اتاق منطبق شود انتخابات به تعویق افتاد.، هیات مدیره علیرغم استعلام از ما انتخابات را به تعویق انداخت اما با پیگیری‌هایی که وزارتخانه صورت داده است مقرر شد مجددا و بدون فوت وقت انتخابات اتاق انجام شود.

تصویب تحقیق و تفحص از اتاق تعاون

صرف نظر ازاینکه هیئت رییسه به بهانه عدم تطبیق اساسنامه از برگزاری انتخابات اتاق تعاون جلوگیری کرده است مسائل دیگری نیز در این اتاق سوالات بسیاری را برای فعالین این حوزه و هم چنین نمایندگان شورای اسلامی بوجود آورده است، به طوری که تقاضایی در هشت بند نسبت به تحولات و اقدامات انجام گرفته در اتاق تعاون مرکزی به ویژه انتخابات هیئت مدیره سال ۹۰ و دلایل عدم برگزاری انتخابات در موعد مقرر(شهریور ۹۳) و روشن شدن وضعیت درآمد‌ها و چگونگی هزینه کرد این اتاق در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شده است.

رییس هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی، طفره می رود

ماشاالله عظیمی، رییس هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در رابطه با برگزاری انتخابات می‌گوید: " مطمئن باشید که این بار انتخابات برگزار خواهد شد.

وی در برابر اصرار خبرنگار ایلنا در رابطه با ابهامات موجود در این اتاق انجام مصاحبه را به پس از برگزاری انتخابات موکول می‌کند و می‌گوید: " خبرگزاری ایلنا در انعکاس اخبار صادق نبوده است و من هیچ علاقه‌ای به مصاحبه با شما ندارم شاید بعد از انتخابات با شما صحبت کنم ".

وی تنها به این حرف بسنده می‌کند که ۴۰ نفر برای کاندیداتوری ثبت نام کرده‌اند که صلاحیت تمام این ۴۰ نفر تایید شده است.

رییس هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی به گونه‌ای از برگزاری انتخاباتی سالم در دی ماه خبر می‌دهد که گویی داستان عجیب انتخابات سال ۹۰ اتاق تعاون و نحوه انتخاب هیات رییسه فعلی ومهم‌تر از همه داستان " گاز اشک آور " را فراموش کرده است.

انتخابات حاشیه دار هیئت مدیره سال در ۹۰

انتخابات سال ۹۰ اتاق تعاون که با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است، هنوز هم ناگفته‌های بسیاری دارد. در سال ۹۰، دبیر کل قبلی اتاق تعاون را حذف کردند و به جای آن عضو علی البدل را به عنوان دبیر کل انتخاب کرده‌اند که این عضو نیز شخص دوم برای گزینه علل بدل بوده است؛ یعنی ازانتخاب شخص اول علی البدل برای جایگزینی نیز صرف نظر کرده‌اند.

لازم به ذکر است بر اساس گفته های یک منبع موثق درنخستین مجمع نمایندگان اتاق تعاون مرکزی که دو هفته پیش برگزار شد، تصویب صورت‌های مالی اتاق تعاون با حاشیه های بسیاری همراه بوده است و این صورت های مالی بارای کمی در مجمع به تصویب رسید و هیئت بازرسی از تصویب صورت های مالی بدلیل آنچه آن را وقوع تخلفات غیر قابل انکار خوانده بود شانه خالی کرد و موضوع را به مجمع اتاق مرکزی تعاون واگذار نمود.

گزارش: یاسمن خالقیان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز