خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد:

برنامه مدیریت جامع آبخیز داری با هدف بهره برداری از عرصه‌های منابع طبیعی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۲۵

مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را احیای طرح‌های شاخص منابع طبیعی با توسعه و توانمندسازی مردم محلی و نیز مشارکت مردم می‌باشد.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: مهم‌ترین اقدام سازمان جنگل‌ها در سال آینده، اجرایی شدن برنامه مدیریت جامع آبخیز با رویکرد مشارکت مردمی است ونحوه اجرای این طرح از سوی شورای عالی سازمان به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، خداکرم جلالی اظهار کرد: در اجرای برنامه جامع آبخیزداری، باید اقدامات لازم با جدیت هرچه تمام دنبال شود.

جلالی افزود: مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را احیای طرح‌های شاخص منابع طبیعی با توسعه و توانمندسازی مردم محلی و نیز مشارکت مردم می‌باشد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بهره برداری از عرصه‌های منابع طبیعی کشور و بهبود معیشت مردم را از اهداف طرح جامع حوزه‌های آبخیز برشمرد و گفت: در طرح جامع آبخیز سایر فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه‌های منابع طبیعی نظیر مرتع، جنگل و بیابان همچون دانه‌های زنجیر درهم تنیده شده و به هم گره خورده است.

جلالی بیان داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری از ارکان اساسی و مهم کشور در رشد اقتصادی به شمار می‌رود، به شرطی که بتوانیم با برنامه ریزی صحیح بستر سایر فعالیت‌های اقتصادی را با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی و تجربی با کمک منابع انسانی و مردم در عرصه‌های ملی فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: امروزه در تمام دنیا رویکرد مشارکتی در اجرای پروژه‌ها در دستور کار مدیران قرار گرفته که بدون تحقق این امر اجرای موفق پروژه‌ها می‌سر نخواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه بحثجامع نگری و مشارکت تنها از طریق فرهنگ سازی در جامعه تحقق می‌یابد، افزود: این امر می‌تواند موجب پیدایش انقلاب بزرگی در منابع طبیعی کشور شود.

وی، کاشت گونه‌های مقاوم و سازگار با محیط و نیز استفاده از بذور گونه‌هایی با نیاز آبی کم را جایگزین مناسبی در راستای توسعه جنگل کاری درعرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور عنوان کرد.

جلالی با اشاره به روند خشکسالی‌های اخیر و تاثیرات حاصل از دگرگونی‌های زیست محیطی در منابع طبیعی به ویژه آتش سوزی‌های حادثشده در استان فارس، اظهار داشت: متاسفانه امسال فارس مقام نخست آتش سوزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا علاوه بر اعتبارات ویژه به بحثآتش سوزی‌ها در این استان، در تلاشیم شیوه اطفای حریق در این استان را با تجهیزات مدرن دگرگون سازیم تا در سال آینده میزان آتش سوزی‌ها به حداقل رسیده و شاهد کاهش وسعت عرصه‌های دچار سوختگی در سطح جنگل‌ها و مراتع باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز